ویژه المپیک ریو:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی+تصاویر

بیو گرافی و عملکرد دوندگان و پرتابگران ایرانی حاضر در المپیک را در اینجا مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، عملکرد  و بیوگرافی دوندگان ایرانی حاضر در المپیک  را در مسابقات مختلفی که شرکت کرده اند بدین صورت است:

 رضا قاسمی:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی

متولد 5 اردیبهشت 1366 در اصفهان است.

وی در ابتدا به ورزش خشن کونگ فو روی آورد اما در تصمیمی غیر منتظره این ورزش را برای همیشه ترک کرد به رشته پایه و مادر دوومیدانی روی آورد.

وی مقام های زیادی را در مسابقات بازی های آسیایی،کشورهای همبستگی اسلامی و داخل سالن آسیا کسب کرده که بدین شرح است:

در سال 2010 در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا که به میزبانی ایران برگزار شد توانست در ماده 60 متر مدال نقره را کسب کند.

قاسمی در سال 2012 بازی های داخل سالن آسیا که به میزبانی هانگزو چین برگزار شد توانست با عملکردی خوب مدال زرین طلا را بدست آورد.

وی در مسابقات بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی شهر پالم پانگ برگزار شد در ماده 100به مدال طلا و در 200 به مقام نایب قهرمانی رسید.

دونده سرعتی کشورمان در رقابت های بازی های آسیایی در ماده 60 متر حضور یافت در پایان این تورنمنت به رتبه دوم و مدال نقره بسنده کرد.

در بازی های داخل سالن آسیا 2014 که در شهر هانگژو برگزار شد توانست در ماده 60 متر در پایان این مسابقات به رتبه سوم و مدال برنز بسنده کرد.
در بازی های آسیایی 2015 که در شهر ووهان کره انجام شد در نهایت به عنوان سومی این مسابقات دست یافت.

در المپیک 2012 لندن اولین حضور خود را در این فستیوال بزرگ ورزشی تجربه کرد درحالی که در گروه آسافا پاول جامائیکایی قرار گرفته بود در مکان چهارم دور مقدماتی قرار گرفت از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

قاسمی در سال 2015 در جام کازانوف که مراحل گزینشی کسب سهمیه المپیک بود حضور یافت در پایان توانست پس از حسن تفتیان به عنوان دوم دست یابد سهمیه ریو 2016 را کسب کند امسال باید دید در المپیک چه عملکردی را در حضور بزرگان دوی 100 متر برجای خواهد گذاشت آیا باز هم مانند دوره پیش در دور مقدماتی حذف می شود یا که برای اولین بار در زندگی ورزشی خود می تواند در جمع 16 دونده صعود کننده به مرحله نیمه نهایی قرار داشته باشد؟


حسن تفتیان:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی

متولد 14 اردیبهشت 1372 در تربت حیدریه است.

ورزشکاری که زیر نظر احمد رمضان زاده فعالیت می کند دونده ای که قرار است از چند روز دیگر اولین تجربه خود را در المپیک تجربه کند،وی در مسابقات جام کازانوف 2015 توانست سهمیه المپیک را کسب کند.

تفتیان در کارنامه خود دو مدال طلا و برنز بازی های جوانان آسیا را در سال 2012 کسب کرده است،او همچنین اولین دونده ای است که در رقابت های قهرمانی جهان که در سال 2015 برگزار شد توانسته در دوی 100 متر به مرحله نیمه نهایی صعود کند. 

امسال هم در مسابقاتی که تاکنون شرکت کرده است موفق ظاهر شده حتی در رقابتی که در مادرید اسپانیا برگزار شد توانست بعد از ده ماه رکورد ایران را جابجا کند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم در المپیک چه نتایجی را که کارشناس لقب پسر باد را به او داده اند کسب خواهد کرد.



لیلا رجبی:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی

متولد 18 آوریل 1983 درویتسبک بلاروس است.

پرتابگری که نام اصلی وی تاتسیانا ایلیوشچکانا می باشد که پس از ازدواج با پیمان رجبی تصمیم گرفت فامیلی همسرش را برای خود انتخاب کند.

او برای کشور زادگاهش مقام‌های نایب‌ قهرمانی سال ۲۰۰۵ پرتاب وزنه باشگاه‌های اروپا در پرتغال و نفر چهارم جوانان جهان در جامائیکا را به‌ دست آورده است.

تاتسیانا در زمان برپایی یکی از اردوهای تیم ملی ایران در بلاروس با پیمان رجبی، دونده دو سرعت آشنا شد و در سال ۱۳۸۶ با او ازدواج کرد و پس از دریافت تابعیت ایرانی و گرایش به دین اسلام، با نام لیلا رجبی در بوشهر زندگی می‌کند.

 از زمان حضورش در ایران و با تابعیت ایرانی، رکورد پرتاب وزنهٔ ایران را از ۱۴:۰۵ متر که پیش از آن متعلق به پریسا بهزادی بود، به ۱۸:۱۸ متر (هوای آزاد)  17:21 متر (داخل سالن) بهبود داده‌ است. 
وی در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده است دارای قد 1:87سانتی متر و وزن 110 کیلوگرم می باشد.
  
رجبی برای اولین باردر مسابقات قهرمانی دوومیدانی آسیا 2009 گوانگ ژو به عنوان نماینده ایران درمیادین آسیایی حضور یافت در پایان به مدال با ارزش برنز دست یافت.

وی در همان سال در بازی های آسیایی داخل سالن که به میزبانی هانوی ویتنام برگزار شد، شرکت کرد در پایان این مسابقات مدال خوش رنگ طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.
پرتابگر المپیکی کشورمان در سال 2010 در بازی های داخل سالن آسیا شرکت کرد عنوان قهرمانی و مدال طلا را برای کشورمان بدست آورد.

در سال 2011 در رقابت های قهرمانی آسیا که در شهر پونه هندوستان انجام پذیرفت به مدال برنز دست یافت؛در همان سال در بازی های داخل سالن آسیا شرکت کرد در پایان به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

در سال 2013 در مسابقات قهرمانی دوومیدانی آسیا حضور یافت در نهایت به مدال نقره بسنده کرد.
اوج کار این پرتابگرمان در سال  2014 و بازی های آسیایی اینچئون بود که عملکرد خوبی را در کنار دیگر پرتابگران به نمایش گذاشت در نهایت امر به رتبه دوم با ارزش این مسابقات دست یافت.
رجبی در مسابقات جام کازانوف 2015 قزاقستان همانند تفتیان و قاسمی موفق شد در پایان این رقابت ها سهمیه المپیک را کسب کند.

  رجبی قرار است برای اولین بار در بازی های المپیک شرکت کند، شانس خود را در کنار بزرگان ماده پرتاب وزنه امتحان کند.


جعفر مرادی:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی

متولد 10 آوریل 1990 در هرمزگان است.

دونده 24 ساله کشورمان و رکورد دار ایران در این رشته المپیکی با زمان 2 ساعت و 17 دقیقه و 41 ثانیه، در مسابقه‌ ماراتن استکهلم با زمان 2 ساعت و 21 دقیقه و 9 ثانیه در میان بیش از 24000 شرکت کننده و درشرایط نامناسب عنوان دار مقام ارزشمند دوم این مسابقه بین المللی گردید.
مرادی در این مسابقه پس از یکبر بایابل اتیوپیایی در سکوی دوم قرار گرفت و مدال ارزشمند نقره را بر گردن آویخت.این نخستین باری بود که دونده ای از کشورمان در این سطح حائز چنین رتبه‌ای می‌شود.

وی همچنین در مسابقات دبی 2015 توانست سهمیه المپیک را برای کشورمان به ارمغان بیاورد حال باید دید با توجه به اینکه اولین حضورش در المپیک را تجربه می کند چه عملکردی از خود برجای خواهد گذاشت.


محمود صمیمی:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی
 متولد 1367 در شلمزار است.

تنها مقام مهمی که این پرتابگر خوب کشورمان توانسته کسب کند به رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در سال 2009 در بلگراد بر می گردد که موفق شد در آن مسابقات با حد نصاب 64:67 به مدال با ارزش نقره دست یابد.

صمیمی قرار است اولین حضور خود را دررقابت های المپیک تجربه کند.


محمدارزنده:متولد 8آبان 1366در بروجن چهامحال و بختیاری است.

ارزنده در کارنامه خود مقام چهارم جوانان جهان و سوم جوانان آسیا را دارا می باشد.
در سال 2013 در رقابت های بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که در پالم پانگ برگزار شد به عنوان دومی این رویداد دست یافت.

در سال بعد توانست در مسابقات داخل سالن آسیا که در هانگژو انجام شد موفق شد مدال نقره را کسب کند.

این پرنده کشورمان در مسابقات گزینشی جام کازانوف قزاقستان 2016 توانست با پرشی به میزان 8:17جواز حضور در بازی های المپیک را برای دومین بار در زندگی حرفه ای خود تجربه کند.
در صورتی که این پرنده کار بتواند در ریو رکورد 8:17  خود را تکرار کند به طور حتم جزو چهار ورزشکار برتر المپیک قرار خواهد گرفت.

وی رکورد دار نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران در مادهٔ پرش طول است. همچنین او موفق شده است در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن شرکت کند، در این مسابقات با پرشی به میزان ۷ متر و ۸۴ سانتیمتر در دور مقدماتی حذف گردید.


کاوه موسوی:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی

 متولد خرداد 1364 در تبریز است.

وی رکورددار کنونی پرتاب چکش ایران ۷۷:۴۰ متر در بلاروس ،2016 است که با یک تیر دونشان زد هم توانست رکورد ایران را ترقی دهد و هم سهمیه المپیک را برای کشورمان کسب کند.

موسوی در بازی های آسیایی 2010 گوانگ ژو شرکت کرد در پایان با حد نصاب 68:90 موفق شد مدال با ارزش نقره را برای کشورمان کسب کند،تا تنها مدال آور ایران در رشته پرتاب چکش در مسابقات آسیایی باشد.

 موسوی در المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کرد در پایان در بین 41 پرتابگر حاضر در این رقابت ها با رکورد ۷۲:۷۰ متر در رتبهٔ بیست‌و دوم قرار گرفت.

این پرتابگر تبریزی کشورمان قرار است دومین حضور خود را در بازی های تابستانی المپیک تجربه کند.




پژمان قلعه نوئی: 

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی

اهل شهرستان کردکوی استان گلستان است.


در مسابقات سومباتلی مجارستان که اواخر فروردین ماه 1395 برگزار شد توانست با ثبت رکورد 75:69 متر، رکورد ملی ماده پرتاب چکش که متعلق به کاوه موسوی، دیگر پرتابگر کشورمان بود را جابجا کند.

این پرتابگر کشورمان در مسابقات بلاروس که این هفته برگزار شد توانست با پرتابی به میزان 77:18 به مقام سوم دست یابد ،وی موفق شد یک سهمیه المپیک دیگر را برای کشورمان کسب کند.
حال باید دید با توجه به اینکه قراراست نخستین حضورخود را در بازی های المپیک تجربه کند، چه نتایجی را کسب خواهد کرد.


حمیدرضا زور آوند:

نیم نگاهی به درخشش زیر سایه حدادی

 متولد همدان است.

 در مسابقه پیاده روی 2016 قهرمانی آسیا که در (ژاپن) برگزار شد،توانست برای نخستین بار ایران را در رشته 20 کیلومترپیاده روی در المپیک صاحب نماینده کند.

وی در اردیبهشت ماه سال جاری در مسابقات قهرمانی جهان که در شهر رم ایتالیا برگزار شد،شرکت کرد در پایان به دلیل خطا از دور رقابت ها حذف شد.

این ورزشکار با توجه به این که با انگیزه فراوان در تمرینات حاضر می شود،باید دید در المپیک چه نتایجی را کسب خواهد کرد. 



انتهای پیام/
   


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار