گزارش/

پرسرعت ترین سرویس دهندگان اینترنت کدام اند؟

در این گزارش قصد داریم پرسرعت ترین سرویس دهندگان اینترنت را از نظر مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت با یکدیگر مقایسه کنیم.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هرچه زمان جلو می‌رود و جهان پیرامون در حوزه تکنولوژی پیشرفت می کند، مردم هم توقع دارند از این پیشرفت بهره‌مند شوند و بتوانند از این تکنولوژی ها برای راحت تر شدن کارهایشان استفاده کنند.

بسیاری از کارهای روزمره مردم مانند خرید کالا، ارتباط با دیگران، باخبر شدن از اخبار و بسیاری از کار های دیگر با استفاده از اینترنت انجام می شود و سرعت اینترنت در سرعت انجام این کار ها بسیار تاثیر گذار است. مردم هم از اپراتور هایی استفاده می کنند که اینترنت های پرسرعت تری را نسبت به اپراتور های دیگر ارائه می دهند تا بتوانند کار هایشان را باسرعت بیشتری انجام دهند. همین موضوع باعث شده تا رقابت تنگاتنگی میان اپراتور ها برای جذب مشتری وجود داشته باشد. در همین راستا تصمیم داریم در این گزارش به مقایسه سرعت اپراتور ها بپردازیم.

در حال کار////پرسرعت ترین سرویس دهندگان اینترنت کدام اند؟


لیست پرسرعت ترین سرویس دهندگان اینترنت

مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت با راه اندازی شبکه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت، امکانی برای کاربران به وجود آورده است که آنها بتوانند با استفاده از این نرم افزار، سرویس دهنده اینترنتی خود را تست و ارزیابی کنند و از کیفیت ارتباط اینترنتی خود مطلع شوند. این مرکز با استفاده از نتایج تست کیفیت و سرعت اینترنت توسط کاربران، برترین سرویس دهندگان اینترنت را اعلام کرده است.

طبق آخرین رتبه بندی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت "متما"، در بخش اینترنت پرسرعت با تکنولوژی ADSL ، و در سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه به ترتیب شرکتهای آریا شاتل، شبکه گستر پیام آوران کویر، ندا گستر صبا(صبانت)، گسترش ارتباطات مبنا، داده پردازی رسپینا، رهانت زنجان به عنوان 6 ارائه دهنده برتر از لحاظ سرعت معرفی شدند.

سرویس دهندگان برتر ADSL برای سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه، به ترتیب شرکتهای رایانه دانش گلستان، مخابرات قزوین، گسترش ارتباطات مبنا، مخابرات اردبیل معرفی شدند.
 
در این رتبه بندی برای سرویس ADSL با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه به ترتیب شرکتهای رسانه اصفهان نت، آریا شاتل، سروش رسانه، گسترش ارتباطات مبنا، رهانت زنجان، لابزر، ندا گستر صبا(صبانت)  انتخاب شدند.

مرکز متما، برای سرعت یک مگابیت بر ثانیه در سرویس ADSL به ترتیب شرکتهای گروه فن آوا، سروش رسانه، عصر انتقال داده ها، شبکه گستر پیام آوران کویر، آسیا تک، مخابرات خراسان، پارس آنلاین، مخابرات قزوین را به عنوان برترین ها اعلام کرده است.

در بخش ارائه اینترنت پرسرعت ADSL با سرعت دو مگابیت بر ثانیه نیز شبکه گستر پیام آوران کویر، عصر انتقال داده ها، سروش رسانه، گسترش ارتباطات سپنتا، آریا شاتل، رسانه اصفهان نت، مخابرات خراسان به ترتیب بهترین شرکتهای ارائه دهنده این خدمات بوده اند.


در حال کار////پرسرعت ترین سرویس دهندگان اینترنت کدام اند؟

در سومین جشنواره ملی برند محبوب مصرف‌کنندگان که از سوی فراکسیون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مجلس شورای اسلامی و انجمن ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، براساس نظرسنجی برگزار شده و مشارکت دو میلیون نفر در این نظرسنجی‌ها، شاتل با بیش‌ترین رای به عنوان محبوب‌ترین شرکت اینترنتی ایران معرفی شد. گروه شرکت‌های شاتل برای سومین سال متوالی براساس آرای کاربران به عنوان محبوب‌ترین شرکت اینترنتی ایران انتخاب شد.


بر اساس آخرین آمار اعلام شده که طبق جمعیت ۷۵ میلیونی ایران برآورد شده است،حدود 56 میلیون نفر در ایران کاربر اینترنت هستند که تعداد کاربران اینترنت ADSL در ایران حدود  17 میلیون نفر است. طبق گفته مرتضی براری، معاون مجلس و امور استان‌های وزارت ارتباطات، با 8 برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور طی 3 سال اخیر مصرف اینترنت بیشتر شده است و  علاوه بر این در ابتدای دولت یازدهم 3.5 میلیون پورت فعال ADSL (اینترنت پرسرعت) در کشور وجود داشت که اکنون این تعداد به 10 میلیون پورت رسیده است.

این آمار نشان دهنده این است که استفاده از اینترنت های پرسرعت(ADSL) در حال افزایش است و در سال های آینده شاهد آمار بیشتر مصرف کننده خواهیم بود.


گزارش از محمد مهدی میران زاده


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amirhossaingh
۰۶:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
بنام خدا
فروشندگان اینترنت حالا از هرنام ونشانی و هر نوع شرکت اسم و رسم دار امیدواریم که مقدار حجم فروخته شده با واقعیت منطبق باشه ( مثلا یک گیگ واقعا و دقیق یک گیگ حقیقی باشه ) زیرا ترازو در اینجا ترازوی وجدان هست وامیدواریم که مشمول ایه شریفه ويل ﻹمتففين نگردند
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۱:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
من خودم یکی از کاربر های شاتل هستم . من دوره میزنم به اسم 8 مگ بر ثانیه اما سرعتش به 100 کیلو بایت هم نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
اینترنت رو ارزون کنید لطفا ... فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۳۷ ۲۰ دی ۱۳۹۶
سرعت و کیفیت اینترنت خیلی پایینه لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۹:۰۲ ۱۹ تير ۱۳۹۶
حجم اینترنت خیلی زود میره من از اینستا استفاده نمیکنم واز تلگرام کم میرم یه چنتا اخبار میخونم حجم ۱۰۰مگا بایتی میره حجم دیتا خیلی باسرفه تره سرعتم کم شده اینا خودشون میکنن چرا حجم دیتا کم میره
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۸:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۶
حجم اینترنت خیلی زود تموم میشه یه لحظه میری اینترنت یه چیزیو سرچ کنی فوراً۱۰میگ بایت میره
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۱۶:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
اینو اپدیت کنید الان برای مبین نت 5G اومده سرعتش 4 تا 40 مگ هست من استفاده میکنم اکثرا سرعتش بالای 20 کگ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
اینترنت رو ارزون کنید لطفا ... فقط همین
آخرین اخبار