روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می گویند؟

روبات‌های مسلح درخدمت پلیس/نارضایتی مشترکان ایرانسل از تمدید خودکار آهنگ پیشواز/انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله ایران، کسب وکار، خراسان، رویش ملت، تفاهم  و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به: روبات‌های مسلح در خدمت پلیس، نارضایتی مشترکان ایرانسل از تمدید خودکار آهنگ پیشواز و انتقال سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام به داخل کشور اشاره کرد.

روزنامه ایران 

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از روی کار آمدن روبات های پلیس در سراسر جهان نوشت؛ روبات‌های نظامی در سراسر جهان با اهداف مختلفی ساخته می‌شوند و از سال‌ها قبل نمونه‌های مختلف آنها برای خنثی کردن بمب‌ها، حمل افراد زخمی از منطقه خطر، شناسایی مواضع دشمن و... مورد استفاده قرار گرفته است. در شهر دالاس روباتی برای اینکه مجرم  را به دام بیاندازد خودش را منفجر کرد و برای اولین بار یک روبات باعث مرگ یک انسان شد. این اتفاق مورد توجه کارشناسان جهانی قرار گرفت. در ادامه این روزنامه به واکنش‌های مختلف جهانیان به وجود چنین روباتی پرداخه است و روبات هایی مشابه به این روبات را معرفی و در مورد هرکدام توضیحاتی  داده است.

روزنامه


روزنامه ایران در ستون دیگر خبرهای خود از ارسال بسته‌های پستی با پیک روباتیک در انگلیس، آلمان و سوئیس خبر داد و نوشت؛ عابران پیاده به زودی پیاده‌‌روها و گاه خیابان‌های خود را با یک پیک روباتیک بامزه شریک می‌شوند. این روبات به تعدادی دوربین معمولی و نیز یک دوربین 360درجه، اینفرارد و نیز سنسورهای اولتراسونیک برای مسیریابی دقیق و مستقل مجهز است و می‌تواند با سرعت متوسط 6 کیلومتر در ثانیه، تا 5 کیلومتر را طی کرده و بسته را به دست مشتری برساند. در ادمه این روزنامه به توضیحات بیشتری در مورد نحوه کارایی روبات هوشمند پرداخته است.

روزنامه


روزنامه کسب وکار

رونامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات از اختلاف در دسترسی به ITC در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه خبر داد و نوشت؛ طرح آمارگیری دسترسی خانوارهای ایرانی با هدف جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با توسعه فناوری اطلاعات در کشور براساس 16 نشانگر فناوری اطلاعات ایران به همراه مرکز آمار ایران، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات و  زیر ساخت هایی مانند اینترنت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار تدوین‌شده به دست سازمان ملل متحد را در میان خانوارهای ایرانی ارزیابی کرد. این روزنامه در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد ارزیابی دسترسی به ITC  پرداخته است.


روزنامه

روزنامه رویش ملت 

روزنامه رویش ملت در صفحه علمی و فناوری به معرفی جدیدترین فناوری پوشیدنی پرداخته است که از پالس های فرکانس پایین برای تاثیر و تغییر در امواج مغزی فرد استفاده می شود. این فناوری فرد را سخت‌کوش‌تر می‌کند. این هدبند هوشمند دارای سیم‌پیچ الکترومغناطیسی است که پالس‌های الکترومغناطیس را مستقیم به  مخچه ارسال می کند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص کارایی این فناوری پرداخته است.


روزنامه


روزنامه خراسان 

روزنامه خراسان در صفحه  دانش و فناوری امروز خود از گلایه و نارضایتی مشترکان ایرانسل از تمدید خودکار آهنگ پیشواز همراه خود خبر داد و نوشت؛ مدتی است برخی از  مشترکان ایرانسل از این موضوع که آهنگ پیشواز آنها بدون اطلاع به طور خودکار تمدید می شود، گلایه‌مندند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص گلایه های شهروندان برای خودکار شدن پیشواز همراه پرداخته است.


روزنامه

روزنامه تفاهم

روزنامه تفاهم در صفحه فناوری اطلاعات امروز خود با پیگیری از وزیر ارتباطات از انتقال سرورهای شبکه‌های اجتماعی تلگرام به داخل کشور خبر داد و نوشت؛ در بحث سرعت اینترنت، مردم با سرعت بیشتر می توانند محتوای داخلی را دریافت کنند و قیمت کمتری برای آن بپردازند. اما  این روزنامه به انتقال پروژه سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام به داخل کشور اشاره کرد و نوشت؛ سیاست دولت و شورای عالی فضای مجازی این است که اهتمام  ویژه ای به این قائل شویم که مردم اطمینان داشته باشند اطلاعات حریم شخصی آنها حفظ می‌شود. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص انتقال سرورهای شبکه های اجتماعی تلگرام داخل پرداخته است.




روزنامه



گردآوری : زهره کلهر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار