جزئیات سفر فرهنگیان به خارج از کشور

امکان سفرهای خارج از کشور برای فرهنگیان به شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم می‌شود.

سید مرتضی امامی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان و مسئول برگزاری سفرهای خارج از کشور برای فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات سفر و افراد تحت پوشش این طرح گفت: بیشترین سفرهای خارجی که برای فرهنگیان در نظر گرفته شده بحث سفر به کربلای معلی و نجف است که برای تسهیل این امر و امکان دسترسی تمامی فرهنگیان 60 درصد هزینه‌ سفر به صورت وام پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط اخذ وام برای سفر همانند ضوابط بانک‌ها است اظهار کرد: صندوق ذخیره در این طرح به عنوان واسطه‌ای عمل می‌کند تا فرایند اخذ وام برای فرهنگیان تسهیل شود چرا که برای اخذ وام بایستی فرایند‌های زمان‌بری طی شود و صندوق ذخیره این فاصله زمانی را کوتاه می‌کنند.

امامی با اشاره به اینکه کیفیت امکانات سفر در شرایطی مناسبی قرار دارد گفت: علاوه بر کربلا و نجف سفر به سایر کشورها نظیر چین، روسیه، کره امکان‌پذیر است اما نرخ تسهیلات برای چنین سفرهایی بستگی به زمان و تعداد متقاضیان دارد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه پرداخت به موقع اقساط وام سفر انجام نشود کسر از حقوق به همراه دارد عنوان کرد: بر اساس شرایط تعیین شده اقساط باید بین 5 الی 10 قسط بازپرداخت شود.

امامی عنوان کرد: این شرایط برای معلمان شاغل و بازنشسته امکان‌پذیر است و می‌توانند از خانواده درجه یک خود نیز در سفر به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: این طرح قریب به دو ماه است که برگزار شده اما به دلیل آنکه پس از ایام ماه رمضان هستیم استقبال از سفرها بیشتر می‌شود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله قربانی
۱۰:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام نه به این وام دادنشان ونه به کسر از حقوقشان بلاخره باید چه چیزی را باور کرد یک معلم برای دیدن فرزندش به هر کشوری که برود چرا باید از حقوقش کسر کنند وجوابشان این باشد که شما در خارج از ایران بودید چرا ایران برای شما حقوق آن روزها را بریزد ودقیقا به تعداد روزا از حقوق معلمان کسر میکند چرا ایا یک معلم نباید از ترس کسر از حقوقش از کشور خارج شود تا کی چرا
آخرین اخبار