رشت؛

حمایت بیش از 44هزار معلول

44هزار معلول و 200 هزار خانواده آنان تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرکل بهزیستی گیلان از وجود 80 هزار معلول در استان خبر داد و گفت: 44 هزار نفر از معلولان و 200 هزار خانواده آنان ، تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

محمدرضا پارسی در این باره گفت: تامین نیازهای اولیه اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه از وظایف دولت است و در همین راستا، 30 مرکز شبانه روزی معلولان در گیلان این قشر آسیب دیده را نگهداری می کنند.

وی مناسب سازی را از بحث های مهم بهزیستی برای معلولان و نیازمندان عنوان و تصریح کرد: مناسب سازی در بحث هایی همچون حمل و نقل، آموزش و استفاده از امکانات ورزشی نیاز معلولان و سالمندان است که ما این مهم را پیگیری می کنیم.

وی یادآور شد: یک هزار و 200 نفر از سالمندان استان دارای معلولیت جسمی هستند.

پارسی با بیان اینکه 12 هزار معلول ذهنی در استان وجود دارد، اضافه کرد: شناسایی معلولان ، افراد بی سرپرست و سالمندان در شهرها و روستاهای گیلان در راستای کمک به این اقشار در حال اجراست.

وی همچنین به ساخت مسکن مددجویان بهزیستی در استان اشاره و تصریح کرد: خانواده های دارای دو معلول بیشتر، صاحب خانه خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 960 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در استان در حال ساخت است که 90 واحد از این ها ، در هفته های آینده افتتاح و تحویل خواهد شد

وی همچنین ایجاد اورژانس اجتماعی را از اقدامات تاثیرگذار بهزیستی گیلان خواند و گفت: شش مرکز اورژانس اجتماعی در استان وجود دارد که در سال گذشته، هشت هزار تماس با این مراکز گرفته شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.