حمایت اسقف اعظم بارسلون از مذاکرات بین مسیحی ها و مسلمانان

«خوان خوسه اومیا» از مذاکره و روابط خوب بین کاتولیک ها و مسلمانان برای همکاری در زمینه صلح، دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری افه ، اومیا در مقاله ای که در هفته نامه دفتر اسقف های اعظم با تیتر «گفت و گوی لازم با اسلام» منتشر شد ، در این رابطه به تشویق گفت و گو بین ادیان پرداخت.

اومیا در این هفته نامه یادآور شد که در ماه مه گذشته در واتیکان ، یک نشست تاریخی بین «احمد ال طیب» امام بزرگ دانشگاه الازهر یک مقام از اسلام سنی و پاپ «فرانسیسکو» برگزار شد.

وی افزود:با در آغوش گیری، مذاکراتی از سر گرفته شد که در سال 2011 به دلیل چندین اظهارنظری که پاپ بندیکت شانزدهم پس از یک حمله تروریستی به کلیسای جامع قبطی های اسکندریه انجام داده بود ، قطع شده بود.

اسقف اعظم ادامه داد: در آن زمان، پاپ آلمانی در مورد مسئولیت مقامات محلی در دفاع از مسیحیان صحبت کرده بود، موردی که از سوی دانشگاه الازهر به عنوان یک دخالت غربی بی جا قلمداد شده بود.

اومیا یادآور شد که سخنرانی بندیکت شانزدهم در دانشگاه'رگنسبورگ' همچنین به مشکل شدن گفت و گو و نزدیکی بین دو دین کمک کرد. به عقیده او ، این امر نشان می دهد که گفت و گوها آسان نیستند.

وی تصریح کرد :پاپ و احمد ال طیب ، اهمیت بسیاری که این نشست در چارچوب گفت و گو بین کلیسای کاتولیک و اسلام داشت را برجسته ساختند. آنها عمدتا از تعهد مشترک مقامات و مٔومنان ادیان بزرگ با صلح در جهان ، رد خشونت و تروریسم و همچنین وضعیت و حفاظت مسیحیان در زمینه جنگ ها و تنش ها در خاورمیانه گفت و گو کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار