فرهنگ سازی تنها راهکار مقابله با خرید میوه های خارجی

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات گفت:فرهنگ سازی در راستای خودداری از خرید میوه های ممنوعه خارجی در بازار بهترین راه مقابله با این امر است.

مهدی قائمیان معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عرضه آلبالو و لیمو ترش خارجی در بازار اظهار داشت: تاکنون هیچ مجوزی برای واردات یا صدور گواهی بهداشتی و قرنطینه ای میوه های خارجی از قبیل آلبالو و لیمو ترش خارجی از سوی معاونت باغبانی و وزارت جهاد صادر نشده است.

وی افزود: واردات مرکبات خارجی به سبب ورود آفات و بیماری ها به صلاح نیست چرا که ضمن ضربه زدن به منافع تولیدکنندگان، بازار محصولات داخلی را نیزتهدید می کند.

قائمیان با اشاره به شیوه های متعدد ورود میوه های خارجی به کشور گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارگان های ذی ربط همواره بر این امر نظارت دارند اما به سبب وسعت بالای مرزها امکان ورود آن به کشور وجود دارد.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات با اشاره به راهکارهای مقابله با قاچاق بیان کرد:راهکارها و شیوه های متعددی در خصوص مقابله با ورود میوه های خارجی به کار گرفته شده چرا که امسال نیز داستان تلخ آفت جاروک به باغات لیمو ترش مجدد تکرار شده است.

وی با اشاره به تاثیر معدوم سازی میوه های قاچاق در کاهش واردات تصریح کرد: معدوم سازی میوه های ممنوعه خارجی تاثیر بسزایی در کنترل میزان قاچاق محصولات داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار