کری: داعش دوره سختی در عراق و سوریه خواهد داشت

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش پیشرفت های زیادی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کری در گفتگو با تلویزیون ای بی سی نیوزگفت: تا امروز هیچ تاثیر منفی را روی تلاش ها برای مقابله با گروه تروریستی داعش، شاهد نبودیم.

کری افزود: پی بردن به اینکه چه زمانی ممکن است یک نفر به صورت ناگهانی ظاهر شود بسیار بسیار دشوار است یعنی سخت تر از یافتن سوزن در انبار کاه است.

مقامات مجری قانون (پلیس) بار سنگینی بر دوش دارند، دولت ها بار سنگینی بر دوش دارند و باید تلاش کنند در همه جا و در تک تک روزهای سال مراقب باشند.

کری همچنین افزود: این هفته  میزبان چهل و پنج کشور و وزرای دفاع و خارجه آنها در واشنگتن دی سی خواهیم بود تا بررسی و ارزیابی کنیم که در کجای کار قرار داریم و می خواهیم در این اجلاس برای متوقف کردن کار داعش برای همیشه برنامه ریزی کنیم.

جان کری در بخش دیگری از گفتگو به انتقاد دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سیاست خارجی باراک اوباما در قبال منطقه غرب آسیا پاسخ داد و گفت: ما ائتلافی متشکل از شصت و شش کشور را دور هم جمع کرده ایم.

ما اکنون بیش از چهل درصد تا چهل و پنج درصد سرزمین های تحت کنترل داعش را در عراق پس گرفته ایم. درحال پیشرفت بسیار مهمی هستیم.

کری گفت: ما عمیقا درگیر کار هستیم و پیشرفت بسیار زیادی داشته ایم. من معتقدم که قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور بعدی در آمریکا ، ما حتی پیشرفت بسیار زیادی  بدست خواهیم آورد و داعش زمان سختی را  در عراق و سوریه در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۵
سلام در متن خبر مگه جان کری به گروه داعش میشه بگه"گروه صهیونیستی"ترجمه کدام کلمه کری اینو می رسونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۵
شماپس گرفته اید؟؟؟!!!!
-
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۸ تير ۱۳۹۵
خیلی ما ما میکنی!!!
آخرین اخبار