آخرین خبرها از ارمنستان؛

بازداشت 200 نفر در ارتباط با گروگان‌گیری ایروان/ آزادی یک گروگان

در پی حملۀ یک گروه مسلح به یک پاسگاه پلیس در پایتخت ارمنستان، نیروهای امنیتی حدود 200 نفر را بازداشت کردند.

بازداشت 200 نفر را در ارتباط با گروگان‌گیری ایروان/ آزادی یک گروگان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی در پی حملۀ یک گروه مسلح به یک پاسگاه پلیس در ایروان، پایتخت ارمنستان پلیس این کشور از دستگیری حدود 200 نفر خبر داده است.

رسانه‌های محلی با اشاره به دستگیری این فعالان حقوق بشر اعلام کردند نیروهای انتظامی در حال بررسی همکاری احتمالی این افراد با گروه مسلح یاد شده و ارتباط آنان با گروه مخاف موسوم به «پارلمان مؤسس» هستند.

در همین حال برخی از منابع خبری اعلام کردند: گروگان گیر‌ها در مقر پلیس ایروان، یکی از گروگان‌ها را به نشانه حسن نیت برای حل مسله آزاد کردند.

گروهی از افراد مسلحف سپیده‌دم روز یکشنبه (27 تیر) با محاصرۀ یک پاسگاه پلیس در ایروان، پایتخت ارمنستان، آزادی جیرار سفیلیان، هماهنگ‌کنندۀ گروه «پارلمان مؤسس» را خواستار شدند. سفیلیان 31 خرداد به اتهام توطئه برای تصرف ساختمان‌های دولتی و مقر رادیو- تلویزیون و همچنین داشتن سلاح غیرقانونی در ایروان دستگیر شده و در حبس به سر می‌برد.

طبق گزارش‌‌ها، در این حادثه یک افسر عالی‌رتبۀ پلیس کشته و 4 مأمور دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش ها، این گروه مسلح 7 مأمور پلیس از جمله والری اوسیپیان، معاون رییس پلیس ارمنستان و معاون رییس پلیس ایروان، را به گروگان گرفته‌اند. 

مهاجمان روز یکشنبه با خودرو‌های خود درب ورودی مقر پلیس را شکستند و سپس این ساختمان را در اختیار گرفتند.

حامیان سفیلیان پیشتر از قصد خود برای انجام «شورش مسلحانه» جهت تغییر اوضاع در ارمنستان خبر داده بودند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما یکی از مقرهای مهم پلیس در شهر ایروان را در اختیار گرفته‌ایم.»

سفیلیان در پی تظاهراتی در اکتبر 2015 گفته بود: «ایجاد تغییر در قدرت تنها از طریق انتخابات ممکن نیست. این مساله تنها با شورش مسلحانۀ مردم میسر می‌شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۵
باسلام
از اینکه خبرگزاری ایرانی، اولین ژورنالیست و ریپورتر داخل کشور بود، که شیوه اطلاع رسانی اش را محدود به تغذیه ژورنالیست و روزنامه های داخل کشور ننموده است، خیلی خوشحال شدم. در ایران معمولا جلوه و سر تیتر به استعاره منظورم اینکه نامهای اطلاعات و‌جام جم و غیره برای غالب مردم ،ختم کلام ذهنی دریافت اخبار روزانه بوده ،و اینکه نمی دانندیا تصور اشتباه داشتند و دارند که، این روزنامه های قدیم و جدید،خود اخبارو حوادث ایران و جهان را زطرق گوناگون خبرنگار و ماهواره و دیتاو...کسب میکنند و همیشه عوامل منبع،تولیدو واگذاری به انتشار،اتفاقات و خبر و حادثه ،مغفول مانده و‌خب دلایلش مفصل است و این روش اطلاع رسانی خبرهای فوری به موبایل های طالبین دریافتش، علاوه بر مزیتهای ژورنالیستی اش، حداقل آگاه میکند برخی ازمردم را که باشگاه خبرنگاران جوان ،خود باشگاهی است که میتواند حاوی همه روزنامه های دولتی و غیر دولتی باشد و‌مهمتر اینکه علاوه برارسال سرتیتر بروز خبر ، خواننده، اخبار را دست اول و بدون تحلیل و بقول خودمانی فابریک و ازکمپانی گرفته است....
تشکر نمیکنم دلیلش اینکه ترجیح میدهم سپاسگذاری کنم.شایسته تردوسویه از من خواننده و‌ کل پرسنل باشگاه می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۸ تير ۱۳۹۵
کشورهای ارمنستان آذربایجان مواظب باشید ،حزب های شیطان شما را دوباره به جان هم نیندازد ،اون باری که بین شما جنگ شده است ،مقصر حزبهای سسیالیس ومونیست چچن گرجستان بوده است ،در گرجستان قوم حاجوج وماجوج بسیار هستند که فهم شعور دین وحیا ندارند
آخرین اخبار