مهمانان غیر ایرانی راوی داستان های خود در«هم قصه» می شوند

برنامه «هم قصه» در 20 قسمت 50 دقیقه ای با حضور مهمانان خارجی هر هفته سه شنبه ها از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

رضا همازاده تهیه کننده برنامه «هم قصه» درخصوص جزئیات این برنامه و زمان پخش آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: «هم قصه» یک تاک شوی بین المللی 20 قسمتی در مدت زمان 50 دقیقه با فضایی انسان دوستانه است که از سه شنبه این هفته در ساعت 23 به روی آنتن شبکه یک سیما می رود. 

وی در ادامه اظهار داشت: فرم اصلی برنامه قصه محور است. ما سعی کردیم از فضای تحلیلی فاصله بگیریم و به زبان عامه نزدیک شویم. مهمانان «هم قصه» افرادی غیر ایرانی هستند، وبا هدف تنوع جغرافیایی و تفاوت در حیطه موضوعی از کشورهای متنوع سراسر دنیا به برنامه دعوت شده اند. 

همازاده خاطر نشان کرد: مرحله پژوهش برای تولید این برنامه چندین ماه به طول انجامید. در حدود 250 سوژه در اختیار داشتیم که از بین آنها 20 نفر را انتخاب کردیم. با صحبت ها ی زیادی که در این رابطه داشتیم، کشش داستانی خوب برای روایت قصه ها نکته بسیار مهمی بود که آن را مد نظر قرار دادیم. 

این تهیه کننده تلویزیون بخش های مختلف برنامه را اینگونه توضیح داد: در این برنامه سه پلی بک داریم. یکی از بخش ها که به عنوان مقدمه می توان از آن نام برد، ناظر به فضای کلی مهمان است. بخش بعدی گزارش مردمی است و سلیم نگا نگا که نیجریه ای الاصل است کار گزارشگری را برعهده دارد. سومین قسمت فیلم هایی از روزهای قبل از ضبط مربوط به مهمان است. از جمله بازدیدها و مصاحبه هایی که داشته اند.
 
وی افزود: مورد دیگری که باید به آن اشاره کنم، بحث حضور یک هفته ای مهمان ها در کشور و بعد از آن ضبط و دوبله گفتگو ها در برنامه است که  فرآیند تولید نفس گیری را برای ما به دنبال داشت.
تهیه کننده «هم قصه» عنوان کرد: روح الله رضوی اجرای برنامه را بر عهده دارد، او به 4 الی 5 زبان زنده دنیا مسلط است و خود با مهمانان گفتگو می کند، اما کار برای پخش از تلویزیون به صورت دوبله شده ارائه خواهد شد.

همازاده تصریح کرد: مجموعه امت واحده که با آنها همکاری داشتیم، تجربه ای بالغ بر 7-8 سال در حقوق بین الملل دارد. ما با این مجموعه پیگیر کارهای فرهنگی بشر دوستانه ای بودیم که از دل آنها به سوژه های خوبی برخوردیم. البته یکی از ضرورت های تولید چنین برنامه ای این بود که تعاملات میان فرهنگی ما پایین است. بنابراین در این شرایط یک برنامه عامه پسند تحلیلی باید وجود داشته باشد. ما تلاش کردیم شالوده اصلی برنامه بر حسب ظلم ستیزی ونه با فضایی شعاری باشد، به علاوه در مقام تألیف و فضای برنامه از شعار فاصله گرفته ایم. هر مهمانی در «هم قصه» داستان واتفاقات مربوط به خود را تعریف می کند.

وی در پایان گفت: خواننده تیتراژ، سید حامد احمدی است. «هم قصه» سه شنبه ها ساعت 23 به روی آنتن می رود و باز پخش آن پنجشنبه ها ساعت17:45 از شبکه یک سیما خواهد بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار