رئیس سازمان دامپزشکی : کمبود واکسن تب برفکی نداریم

هرگونه قرنطینه و جابه جایی طیور و آبزیان باید با نظارت سازمان دامپزشکی صورت گیرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: 8 میلیون و 500 هزار دوز واکسن تب برفکی وارد کشور شده و در این زمینه مشکل و کمبودی نداریم.

 مهدی خلج همچنین با اشاره به این‌که هر محموله دامی برای جابه جایی باید تعیین هویت شود، افزود: در مورد دام‌ها شماره و در مورد گوشت مرغ نیز کد رهگیری، پروانه بهداشتی و کد شناسایی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای حمل و نقل محصولات دامپزشکی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای و ستاد قاچاق کالا و ارز داریم و در مورد قرنطینه کردن میگو نیز علاوه بر قرنطینه کردن در مراکز تکثیر، همه کارها با نظارت دامپزشکی استان‌ها صورت می‌گیرد.

خلج با بیان این‌که در ورودی مراکز پرورش میگو نیز قرنطینه فعال داریم، تصریح کرد: نماینده پرورش‌دهندگان مرکز، مسؤول فنی و بهداشتی و نماینده اداره کل دامپزشکی حضور دارند و پرورش‌دهندگان میگو نیز اقبال خوبی به اعمال ضوابط بهداشتی در مزارع پرورش میگو دارند.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین بیان این که 265 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور داریم گفت: سالانه 750 میلیون قطعه طیور در کشور ذبح می‌شود و این طیور کد رهگیری دارند که از مزرعه تا کشتارگاه و مغازه‌ها این کد موجود است وبرای صادرات گوشت طیور نیز در صورتی مجوز صادرات می‌دهیم که کد IR داشته باشند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.