روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می گویند؟

افزایش 3 برابری مکالمات تلفنی ایران و ترکیه/ناکارآمدی بمب‌های سایبری آمریکا/ایمن‌سازی مودم و شبکه خانگی

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب وکار، خراسان، رویش ملت، شرق و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به درگیری ابر رایانه های قدرتمند پنتاگون، افزایش 3 برابری مکالمات تلفنی ایران و ترکیه، ناکارآمدی بمب های سایبری آمریکا، ایمن سازی مودم  و  شبکه خانگی و رایانه هایی که یکدیگر را هک می کنند اشاره کرد.

روزنامه خراسان 

روزنامه خراسان در صفحه دانش و فناوری امروز خود از چگونگی ایمن‌سازی مودم و شبکه خانگی خبر داد و نوشت؛ بسیاری از کاربران مودم خود را با تنظیمات پیش فرض امنیتی استفاده می‌کنند اما غافل از اینکه خطر نفوذ در سیستم آنها افزایش می یابد. در ادامه این روزنامه به معرفی ترفندهایی برای محافظت از شبکه خانگی از جمله خودداری از به کارگیری مودم‌های بی نام  و  نشان عرضه شده ISP، عوض کردن روش عبور پیش‌فرض ورود به تنظیمات، قطع دسترسی به تنظیمات مودم از طریق اینترنت و ..... پرداخته است.


روزنامه


روزنامه رویش ملت 

روزنامه رویش ملت در صفحه علمی و  فناوری  امروز  خود از صدور پروانه های جدید ارتباطی و  مشکلات شرکت اینرنتی خبر داد  و نوشت؛ شرکت‌های اینترنتی از این پس بدون محدودیت تکنولوژی می توانند تمامی سرویس های ارتباطی بر بستر شبکه دسترسی را ارائه کنند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص مشکلات پیش روی شرکت های اینترنتی با شرکت مخابرات ایران پرداخته است.



روزنامه



روزنامه رویش ملت در ستون دیگر خبرهای خود از درگیری ابر رایانه های قدرتمند پنتاگون پیرامون ارائه راه حل برای رفع اشکالات‌ سیستم‌های امنیتی خبر داد و  نوشت؛ آژانس  پروژه های  تحقیقات پیشرفت  دفاعی  آمریکا  که بازوی تحقیقاتی وزارت دفاع این کشور محسوب می شود، به تازگی رقابتی بین ابر رایانه های پنتاگون راه اندازی کرده است، در این رقابت شرکت کنندگان باید به گو نه ای عمل کنند که ضمن غلبه بر سیستم های دیگر از طریق شکاف های امنیتی آنها، از نرم افزار خود نیز به خوبی دفاع کنند. در ادامه این روزنامه به بررسی تاثیر این طرح بر افزایش امنیت در رایانه ها پرداخته است.


روزنامه


روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود با پیگیری از مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صدور ابلاغیه جمع آوری گوشی های برند اپل از بازار به دلیل رجیستری موبایل در کشور خبر داد و نوشت؛ تمامی گوشی های جدید برند اپل از سطح بازار جمع آوری خواهد شد، با آغاز رجیستری این گوشی، سرویس دهی نخواهد شد مگر اینکه نمایندگی این برند در ایران  تاسیس شود. اما واحدهای صنفی عرضه کننده این محصول از وجود این ابلاغیه اظهار بی اطلاعی می کنند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر ابهامات و اشکالات اجرایی شدن این طرح که موجب سواستفاده سودجویان بازار برای عرضه محصولات خود آن هم گرانتر از بازار اصلی این گوشی ها می شود، پرداخته است.


روزنامه

روزنامه کسب وکار در ستون دیگر خبرهای خود با پیگیری از معاون بهره برداری  و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیر ساخت از افزایش سه برابری مکالمات تلفنی ایران و ترکیه خبر داد و نوشت؛ با توجه به حوادث اخیر ترکیه،  مکالمات تلفنی ایران با این کشور 3  برابر افزایش یافت. در ارتباط با تاثیر این حوادث در پهنای باند ایران هیچ تاثیری روی کیفیت اینترنت کشور برجای نگذاشته است. ترکیه تنها 20 درصد پهنای بلند ایران را تامین می کند لذا با حذف این کشور هیچ لطمه ای به پهنای باند ایران نخواهد زد. در ادامه این روزنامه توضیحات بیشتری در خصوص پهنای باند در ایران پرداخته است.


روزنامه


روزنامه شرق

روزنامه شرق در صفحه آی تی امروز خود از خودکار عمل کردن رایانه ها در هک کردن یکدیگر خبر داد و نوشت؛ رایانه ها در مسابقه بزرگ لاس و گاس قرار است بدون دخالت و کنترل انسان  راه نفوذ به یکدیگر را پیدا کنند، در حالیکه در برابر سایر رقبا از هک شدن خود جلوگیری می کنند. هدف از ایجاد این رقابت به میان آوردن پای خودمختاری ماشینی در حوزه سایبری است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر راه‌های استفاده شده و برنامه ریزی شده برای خودکار عمل کردن رایانه ها برای هک یکدیگر بدون دخالت انسان پرداخته است.

روزنامه

روزنامه




روزنامه شرق در ستون دیگر خبرهای خود از ناکارآمدی بمب‌های سایبری آمریکا خبر داد و نوشت؛ بعد از گذشت چند ماه از آغاز جنگ سایبری آمریکا علیه داعش، واحد جنگ سایبری آمریکا، هنوز مجموعه کاملی از بدافزارها را برای هدف قراردادن اعضای داعش، تولید نکرده است. حملات سایبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش تاکنون نتایج موفقیت‌آمیزی در بر نداشته و دستاوردهای آن، کمتر از میزان انتظار است. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری درباره نحوه کارایی جنگ سایبری آمریکا علیه داعش پرداخته است.



روزنامه


روزنامه

گردآوری : زهره کلهر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار