بازگشت به هفتاد سال پیش با چالش عکس سیاه سفید+تصاویر

چالش عکس سیاه سفید در شبکه های اجتماعی چند روزی است باهدف مرور عکس های قدیمی به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چالش عکس سیاه سفید چند روزی است در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است و کاربران با گذاشتن تصاویر سیاه سفید و عکاسی از موقعیت های خاص در این چالش شرکت کرده و یکدیگر را دعوت می کنند.

شاید موضوع این چالش خیلی جدی و هدفدار نباشد اما از جهت سرگرمی و تفریح در این مدت کوتاه بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. احتمالا شما هم با دیدن این تصاویر به یاد ایام قدیم و آلبوم های عکس قدیمی می افتید. آلبوم هایی که امروز با وجود گوشی های هوشمند و دوربین های عکاسی دیجیتال و نهایتا داشتن یک هارد اکسترنال کمتر در خانه ها پیدا می شود. 

عکس سیاه سفید

عکس سیاه سفید

عکس سیاه سفید

عکس سیاه سفید

عکس سیاه سفید


ادوارد وستون عکاس معروف آمریکایی معتقد است خیلی ها تصور می کنند عکاسی رنگی و سیاه و سفید جای هم را می توانند بگیرند، ولی عکاسی رنگی و سیاه و سفید دو مقوله متفاوت هستند، برای تامین دو هدف مختلف. با همین تعریف می‌توان متوجه شد که این دو مقوله به هیچ وجه قابل قیاس نیستند، نه رنگ می تواند جای عکاسی سیاه و سفید را بگیرد، نه هارمونی سیاه و سفید می تواند جانشین رنگ شود.

عکس هایی که در حافظه های جانبی و نه در آلبوم های خانگی آن هم به صورت سیاه سفید ذخیره می شوند هر چند زیبا هستند اما هنوز به نوستالژی کاربران فضای مجازی تبدیل نشده اند.

برای اینکه عکس های سیاه و سفید تان بیشتر به دل بنشیند می توانید از چند نکته آموزشی زیر استفاده کنید:

شاید گرفتن عکس و سیاه و سفید کردن آن با نرم افزار های قدرتمندی چون فتوشاپ کار دشواری نباشد، اما افزودن فاکتور خلاقیت به این عکس ها نیازمند مهارت و تلاش فراوان عکاس است. اگر شما یاد بگیرید که گاهی اوقات جهان را به صورت تک رنگ ببینید احتمالا اولین قدم در راه موفقیت عکاسی سیاه سفید را برداشته اید. البته نوع خاصی از عکس ها با تکیه بر رنگ ها موثر ترند. عکاسان سیاه و سفید موفق این را متوجه شده اند و به دنبال سوژه هایی می گردند که در رنگ سیاه و سفید، خوب به نظر برسند.

به نکاتی که برای عکاسی از چهره به صورت سیاه سفید مهم هستند نیز توجه کنید. باید گفت سوژه های خاصی برای عکاسی سیاه و سفید ایده آل هستند. چهره بدون رنگ، توجه بر روی چشم ها و صورت معطوف می شود و در مرحله بعد بافت لباس سوژه مهم است. افراد مسن، با پوست فرسوده و چین دار، سوژه های عالی برای عکاسی سیاه و سفید هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار