سخنگوی وزارت ارشاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نظر نوش‌آبادی درباره پخش تیزرهای سینمایی از ماهواره/ هیچ تخلفی متوجه صاحب اثر نیست

قانون استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای با رعایت حد و مرز باید قانون اصلاح و ترمیم شود.

 حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با  خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تعامل سینماگران ایرانی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای پخش تیزرهای سینمایی گفت: هم اکنون چنین امکانی وجود ندارد که تیزرهای سینمایی و سایر محصولات فرهنگی، هنری و تجاری در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود. چنین امری مقدور نیست و قانونی برای آن وجود ندارد. 
 
وی افزود: قانون اجازه نمی‌دهد که تبلیغات هنری و تجاری در شبکه‌های ماهواره‌ای که اغلب معاند نیز هستند، پخش شود اما وقتی تیزرهای سینمایی بدون اجازه صاحب نظر در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود و اتفاقا رایگان است هیچ تخلفی متوجه صاحب اثر نیست.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: این دشمنان آب به آسیاب ما می‌ریزند و این نیست که ما آب به آسیب آنها ریخته باشیم، اما به تدریج باید مسئولان کشور به یک جمع بندی برسند که پس از دو دهه وجود ماهواره در کشور بالاخره دنیا تبدیل به دهکده جهانی تبدیل شده و به تدریج قانون را اصلاح و ترمیم کنیم. البته شائبه قانون شکنی به وجود نیاید، باید بگویم که هنوز این اقدامات قانونی نیست. 
 
سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه عنوان کرد: بالغ بر 50 درصد از مردم از شبکه ماهواره‌ای استفاده می‌کنند و این استفاده را نمی‌توان به طور قطع گفت که از شبکه‌های مبتذل و معاند است. خیلی از شبکه‌ها مستند و علمی هستند اما شبکه های مبتذل که بنیادهای اخلاقی را قرار گرفتند و بی بند باری را رواج می‌دهند، نیز فعالیت دارند اما ما همچنان مجاز به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای نیستیم. 
 
وی در خصوص ترویج کتاب‌خوانی و مطالعه در کشور گفت: میزان مطالعه در کشور ما مطلوب نیست و متولیان فرهنگ باید برای رفع این نقیصه چاره اندیشی کنند. انس با کتاب باید به صورت فرهنگ نهادینه شود و فکر می‌کنم وزارت ارشاد به عنوان نهاد فرهنگی که مسئول صدور مجوز، نشر کتاب و ترویج مطالعه است، می‌تواند برای برطرف شدن این نقض اقدام کند. 

نوش آبادی گفت: باید از نظر کمی تعداد کتاب‌خانه‌های عمومی و کتاب فروشی‌ها در سطح شهر گسترش دهیم تا دسترسی مردم به کتاب با سهولت بیشتری انجام پذیرد. 
 
وی خاطرنشان کرد: یارانه کتاب به پژوهشگران و طلاب تعلق می‌گیرد و باید ایستگاه کتاب نیز مانند نمایشگاه و فروشگاه گسترش یابد، اما این کافی نیست باید فرهنگ مطالعه از سنین کودکی و نوجوانی نهادینه شود از طرف خانواده ها، موسسات دولتی و غیر دولتی و غیره مورد توجه قرار گیرد.

نوش آبادی گفت: باید عادت به مطالعه به جای پرسه زنی‌ها در بعضی از سایت‌ها گسترش یابد و کتاب‌های مفید و مناسب نیز بیشتر توزیع شود تا طیف بیشتری از مردم از آنها بهره‌مند شوند. 
 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار