شکاف در نسل ها را ترمیم کنیم

با رواج فرهنگ بومی و اصیل و ناب ایرانی و نهادینه کردن آن شکاف بین نسل ها را ترمیم کنیم.

جعفر بای روان شناس و آسیب شناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره  به اینکه شدت تغییرات فرهنگی در عصر حاضر باعث شکاف نسلی  شده است، اظهار داشت: در گذشته اگر در بازه  زمانی 15 تا 20 سال تفاوت های فرهنگی قابل رویت بود اما امروزه به علت رونق تکنولوژی و سهولت تبادل فرهنگی این تغییرات بین سه تا پنج سال انجام می پذیرد.

وی افزود: تنوع مدل های فرهنگی باعث شده است که بسیاری از افکار و رفتار انسان ذیل مفاهیم فرهنگی قرار بگیرد و تغییرات فرهنگی منجر به تغییرات در نگرش و رفتار افراد جامعه شود.

به گفته این آسیب شناس؛ امروزه خانواده ها مجال و فرصتی برای گفت و گو با یکدیگر را ندارند و این مسئله سبب ایجاد اختلال در انتقال فرهنگ شده است و تا زمانی که عناصر ذیصلاح در انتقال فرهنگ مداخله نکنند ما با نسل هایی روبرو خواهیم بود که از فرهنگ بیگانه تغذیه می کنند.

بای در پایان تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا خوراک فرهنگی، از مراکز و کانون های سالم و مورد قبول به نسل های بعدی انتقال پیدا کند و مروج فرهنگ بومی، اصیل  و ناب ایرانی باشیم و با نهادینه کردن این فرهنگ شکاف ایجاد شده در نسل ها را ترمیم کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار