ادعای مضحک نویسنده آمریکایی: نقش پررنگ ایران نیز در حادثه 11 سپتامبر سانسور شد/ از آموزش القاعده تا کمک مالی و اطلاعاتی

به ادعای «رابرت اسپنسر،» نه تنها نقش عربستان، بلکه نقش ایران نیز در خصوص حادثه 11 سپتامبر سانسور خبری شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «پی‌جی مدیا» در گزارشی ادعایی به قلم «رابرت اسپنسر،» نویسنده آمریکایی ضداسلام و حامی صهیونیسم، نوشت: بخش 28 صفحه‌ای گزارش حادثه 11 سپتامبر که به نقش عربستان در خصوص این حملات تروریستی اختصاص دارد سرانجام منتشر شد؛ گرچه هنوز قسمت‌هایی از آن به دلایلی مورد سانسور قرار گرفته است. اکنون می‌دانیم چرا رئیس‌جمهوری که با پادشاه سعودی دست داد و رئیس‌جمهور دیگری که در مقابل او تعظیم کرد تمام این سال‌ها ‌کوشیدند این صفحات منتشر نشوند. این گزارش 28 صفحه‌ای تأیید می‌کند عاملان حادثه 11 سپتامبر مورد حمایت بلندپایه‌ترین مقامات عربستان قرار گرفتند.

به ادعای این گزارش، نه تنها نقش عربستان در خصوص این حادثه مورد سانسور خبری قرار گرفته، بلکه نقش ایران نیز پوشش داده نشده است. 

اسپنسر در ادامه نوشت: همانطور که در کتاب جدید خود به نام «راهنمای جامع ایران برای بی‌دینان» ذکر کردم، 22 دسامبر 2011 (30 روز منتهی به 10 دی 90) یک قاضی آمریکایی با مقصر دانستن ایران و حزب‌الله در خصوص این حادثه اعلام کرد آن‌ها ملزم به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هستند. 

نگارنده این گزارش در ادامه و در ادعایی بی‌اساس نوشت: «قاضی دنیِلز» دریافت ایران و حزب‌الله به طور فعال پیش از حادثه 11 سپتامبر با القاعده برای طرح‌ریزی و اجرای این حملات همراهی کردند و پس از آن نیز به این همکاری ادامه می‌دهند.

این نویسنده ضداسلام و حامی رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: پیش از 11 سپتامبر ایران و حزب‌الله به اعضای القاعده برای منفجر کردن ساختمان‌های بزرگ آموزش می‌دادند. نتیجه این آموزش‌ها انفجار برج‌های «خبر» در عربستان در سال 1996، بمب‌گذاری در سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998 و حمله انتحاری به ناوشکن «یو اس اس کول» در سال 2000 به دست القاعده بود. اندکی پس از حمله به این ناوشکن بود که طرح‌ریزی حادثه 11 سپتامبر با مشارکت ایران آغاز شد.

در ادامه ادعاهای واهی و وقیحانه مطرح شده در این گزارش آمده است: ایران برای حمله به 3 ساختمان بزرگ آمریکا طرحی با نام «شیطان در آتش» را آماده کرد. بر اساس این طرح، باید 3 هواپیمای مسافربری پس از ربوده شدن در برخورد با ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی، پنتاگون و کاخ سفید به عنوان به ترتیب مهمترین مراکز تجاری، نظامی و سیاسی آمریکا منفجر می‌شدند.

به ادعای این گزارش، بر اساس یک تحلیل طبقه‌بندی‌شده بوسیله آژانس امنیت ملی آمریکا، 8 نفر از 10 هواپیماربای حادثه 11 سپتامبر اواخر سال 2000 و اوایل سال 2001 به ایران سفر کرده بودند. کمیسیون 11 سپتامبر از دولت آمریکا خواست در خصوص نقش ایران تحقیقات لازم را انجام دهد؛ اما چنین اقدامی هرگز صورت نگرفت.

«کنت آر تیمرمن،» «عضو بنیاد دموکراسی در ایران،» ادعا می‌کند مقامات حزب‌الله این افراد را در سفر به ایران همراهی کردند. مسئولان مرزی در ایران گذرنامه‌های این افراد را مهر نکردند تا بعدها هنگام ورود آن‌ها به آمریکا شک‌برانگیز نباشد.

به ادعای تیمرمن، سازمان سیا به دلیل توجه نکردن به اهمیت این سفرها شرم‌زده است و به همین دلیل تاکنون از انتشار این خبر ممانعت کرده است. اما همین میزان اطلاعات منتشرشده در خصوص نقش ایران به اندازه کافی حیرت‌انگیز است. او در ادامه ادعاهای واهی‌اش، موارد زیر را در خصوص نقش تهران مطرح می‌کند:

طرح‌ریزی حملات 11 سپتامبر 

آموزش و کمک اطلاعاتی برای انجام عملیات

مخفی کردن سفر عاملان این حادثه به افغانستان از دید آمریکا و پاکستان

انتقال سران القاعده از افغانستان به ایران پس از حملات 11 سپتامبر برای حفاظت از آن‌ها در برابر حمله آمریکا

ایجاد پناهگاه امن برای سران القاعده و حمایت مالی از آن‌ها سال‌ها پس از این حادثه

دادن مجوز به القاعده به منظور استفاده از ایران به عنوان پایگاهی برای انجام حملات دیگر مانند بمب‌گذاری‌های سال 2003 در ریاض

در انتهای این گزارش دروغین آمده است: مقامات ارشد ایران برای جلوگیری از افشای عملیات با مقامات رده دوم القاعده در ارتباط بودند. «ایمن ظواهری» به عنوان عامل القاعده و «عماد مقنیه» به عنوان نماینده حزب‌الله در آن زمان با ایران هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر امریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
یه دروغ رو آنقدر تکرار کردن که خودشون هم ئباورشون شده....ملتها خر نیستن...یانکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بیش از یک دهه است امریکا خودش را به خری زده دیگه برا همه حتی بچه ها هم مشخصه که کار عربستان و گروههای تروریستی حامی ال سعود بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Germany
ناشناس
۲۲:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۵
بنظر حقیر اصلا" این موضوعات رو مطرح نکنین ...که چی..
چون با همین توهمات میشینین داستانها ی تخیلی فضایی مینویسن ..بعدش ما باید هی
بشینیم بخندیم و دیگه برنامههای دورهمی و خندوانه راکد میشن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۳۰ تير ۱۳۹۵
خوبه یه پول مفت افتاده دستشون هر موقع دلشون کشید یخورده بردارن حالا همین مسعولان اگه میخواستن این پول رو برای مردم ماشین خوب وارد کنن اشکشون درمیومد ولی اگه یه امریکایی بخوره هیچکی جرات نمیکنه جیکش در بیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۵
احتمالا دنبال این هستند که بقیه دلارهای ایران را به بهانه های واهی دیگر مصادره کنند.
گنه کرد ز بلخ آهنگری @ ز شوشتر زدند گردن مسگری@
آل سعود برجهای دو قلو را منفجر کرد ولی ایران را در مظان اتهام قرار می دهند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۵
بعضی ها عادت دارند از دید خودشان و صفاتی مثل دورویی حرف بزنند و این رابرت اسپنسر،هم از این قاعده مستثنی نیست! جالب است که رهبر فرزانه و فرهیخته ی ما از همان لحظات اول این حادثه ی تلخ،آن را به شدت محکوم نمودند. جای این سوال هست که از تخریب برج های دو قلو و کشته شدن چند هزار بی گناه،چه چیزی عاید ملت و دولت ایران می شد که بایستی ایران از آن حمله ی تروریستی حمایت می کرد؟بعضی مثل این آقا،برای کم کردن بار فشار از روی دوش دولت تروریست پرور سعودی،نام ایران را هم می آورند تا به زعم خام خود ملت شان را فریب داده و آب تطهیری بر روی هیکل نحس امثال سلمان و جبیرهای جیره خور خودشان بریزند و با این عمل از فشار های احتمالی جامعه آمریکایی بکاهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
چ باشه چ نباشه مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
آمریکای جنایتکار به این بهانه حمله کرد به افغانستان و مردم غیرنظامی را به خاک و خون کشید و به همین بهانه پولهای بلوکه شده ایران را سرقت نمودند درصورتیکه این حادثه با همکاری عربستان و سیا برای اشغال کشورها رخ داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۵
فکر کنم سونامی شرق آسیا و ژاپن هم کار خود ما ایرانیاس عجب اعجوبه هایی هستیم ما
Germany
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۵
آخرش هم این آمریکایی های از خدا بی خبر 11 سپتامبر را به نام مردم ایران می زنند و کلی غرامت و تحریم و جریمه به کشور تحمیل می کنند و داخلی ها و حاکمان هم هبچ عکس العملی نشان نمی دهند چونکه هر چه آب گل آلوده تر باشد بهتر است . چونکه 35 سال توجیهه همه ضعف ها کمبودها و بیکاری و رکود و همه مشکلات آمریکا است که خیلی راحت و شیک و مجلسی هم هست .!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۵
جنگ همیشه بده و محکوم ولی آمریکا درصورتی که دست از پا خطا کنه جنگ جهانی سومی راه میندازه که جهان مانندش نخواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
اینا فقط دنبال گرفتن خسارت از پولهای بلوکه شده ایران بهر بهانه ای هستند حالا 11سبتامبر یه بهانه خوب برای اونا !!!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۵
سلام
این ادعا نباید نادیده گرفته شود نویسندگان ،مستند سازان ،کارگردانان و....باید اقداماتی جدی انجام دهند ،دشمنان درحال نوشتن سناریوی جدید وخطرناک برضد ایرا ن اسلامی هستند مطمئن باشید آن بیست وهشت صفحه به طور کامل منتشر می شود وعربستان حتی قربانی شناخته وما عامل ومجرم شناخته خواهیم شد
دشمنان ما کثیف تر وخبیث تر وپست فطرت تر از این می باشند که در مخیله ما بکنجد به هوش باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۵
دیگه مشخصه زدن سیم آخر ، کار های ایران انقدر به مذاقشون تلخه که دیگه رسیدن به مهمل نوشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
فک میکنم الباقی پول های بلکوه را باید بدیم به باقی مانده های 11سپتامبر اینا نقشه کشیدن واسه پول بلوکه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۵
ای بیشرفهای کثیف ایران در طول تاریخ با کشتن زن وکودک وافراد بی دفاع مخلف بود فرق ندارد چه دینی داشته باشند حتی مردم اسراییل کشتن مردم حنایت این گروهای دایش نقشه خود شماست بوسیله خرهای بارکشتان ترکیه ال سعود چندین کشور فرومایه درست شد روزی همین خرانتان بجانتان بیفتنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۵
آمریکا بدون سند و مدرک، وبدون حرف قانه کونند فقط کشورهای مختلف جهان را محکم به حوادث ۱۱ می کونند.یه روز ایران یه روز عربستان یه روز مصر یه روز لبنان و کشورهای دیگر را محکم به حوادث می کون
آیا سیاستمداران آمریکایی کار خوبی انجام می دهند که ارتش آمریکا را همیشه به جنگ های الکی دفاع از حقوق بشر بر علیه دین اسلام دین مسیحی دین کاتولیک می فرسد
Iran (Islamic Republic of)
arman
۲۱:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
داداش طرز فکر این آمریکایی عقب افتاده با نمره دیکته شما جمیعا تو حلق من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
یک دروغ را با روشهای مختلف آنقدر تکرار می کنند تا مردم دنیا باور کنند . مطمئن باشید چند وقت دیگه یک فیلم هم با این موضوع می سازند . پس وزارت خارجه چه کار می کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
همینوکم داشتیم۱۱سپتامبر........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
این هارو تنهای فکر کرده گفته؟؟
بیکاریه دیگه بالاخره باید از یه جایی نون دربیاره
(عشق وطن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۵
خیلی جالبه اونا که همین طوری یکی زمین میخوره تقصیر رو میندازن گردن ایران حالا چه لزومی داشته که اگه ایران تو این ماجرا دست داشته اونا بخوان سانسور کنن.ضمنا بعدها گزارشهایی اومد که چطور اون ساختمونهای عظیم با برخورد یه هواپیما در وسط برج ولی از پایه فرو ریختن!!!!! خنده داره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
وقتی جواب های را با هیییییی میدهیم اینطوری برامون نقشه میکشن باید با قدرت بزنیم تو دهنشون تا ادب را یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۵
به این آمریکاییه بگین قرص رانیتیدین بخوره
فک کنم دل درده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۵
بابا اينها هم ديگه شور قضيه را درآوردن . متاسفانه دنيا شده محل بازي چند نفر بچه چهار يا پنج ساله كه يكي از اونا ميخواد قدرت نمايي كنه و زور بگه . من از اول موافق برجام بودم و هستم ولي حالا كه آقايون دوست ندارند سالم بريم جلو به نظر من ما هم بزنيمش به جاده خاكي . قرار نيست هر كي از راه ميرسه بگه من پول ميخوام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۵
رابرت اسپنسر بزودی تو و اربابان فراماسون در بندت که همیشه در بند بوده و هستید و خواهید بود . نابود خواهید شد و در روز یوم الحسرة فریاد وا حسرتا سر خواهید داد . مرگ بر صهیونیسم ماسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
تا وقتي رسانه جهاني نداريم نمي تونيم جواب اينها را بدرستي بگيم با اينكه حق با ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۵
ای بابا چرا فکری برای نابودی امریکا نمیکنید اقای روحانی/ببخشید اقای روحانی شما رو با محمود جان اشتباه گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
این داداشمون فکر کنم صنعتی و سنتی رو باهم زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۵
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
همه این نکبت بازیهای اخیر از حرفهای مرکل نکبت ناشور المانی اب میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۵
زنده باد جمهوری اسلامی ببین چه عظمتی داره که اگه یه روز ازش حرف نزنن این امریکاییها روزشون شب نمیشه
آخرین اخبار