پرداخت نشدن بودجه پژوهشی به دانشگاه غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت : وزارت علوم بودجه‌ای تحت عنوان مسائل پژوهشی و تحقیقاتی به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی پرداخت نمی‌کند.

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برنامه‌های پژوهشی در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه  غیرانتفاعی از نظر بودجه پژوهشی کاملاً در مضیقه بوده زیرا وزارت علوم ، معاونت پژوهشی ریاست جمهوری و  سازمان‌های تحقیقاتی هیچ مبلغی را تحت عنوان پژوهش برای این دانشگاه در نظر نگرفته و کارهای تحقیقاتی  هزینه‌هایش به وسیله خود دانشجو  پرداخت می‌شود. 
 
وی یادآور شد بودجه تحقیقات منحصراً مربوط به دانشجویان مقاطع ارشد ،دکتری و پروژه‌های مشترک با کارخانه‌ها بوده و وضعیت تحقیق در دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز به همین منوال است. 
 
رئیس مؤسسه غیردولتی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی عنوان کرد: بیشتر کارهای پژوهشی و تحقیقات در مقاطع ارشد و بر روی پایان‌نامه‌ها صورت می‌‌گیرد و هیئت امنا در این دانشگاه سعی کرده در سال تحصیلی جدید  بتواند  بودجه‌ای  را از سازمان تحقیقات جهت پژوهش دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری اخذ کند. 
 
وی ادامه داد: بودجه فرهنگی در سال تحصیلی جدید به ازای هر نفر، 7 هزار تومان است که صرف اردوهای زیارتی و فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه می‌شود. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار