کیخا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

مشکلات تغییرات آب و هوا در توسعه شهری فراموش شده است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آب با بیان اینکه برای توسعه کلان شهری مانند تهران طرحی سازگار با تغییر آب و هوا وجود ندارد، گفت: رتبه مدیریت منابع آبی ایران در بین 239 کشور، دویست و سی و یک است.

مشکلات تغییرات آب و هوا در توسعه شهری فراموش شده استاحمدعلی کیخا عضو ناظر مجلس در شورای آب در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جایگاه ایران در مدیریت منابع آبی، طرح‌های سازگاری و توسعه شهری بر مبنای تغییرات اقلیم؛ اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده در سال 2013 رتبه مدیریت اکوسیستم منابع آبی ایران در بین 231 کشور، دویست وسی بوده است.
 
وی با اشاره به حضور در اجلاس جهانی آب که در سال 2011 با حضور 25 هزار نفر از سران کشورها برگزار شد، بیان داشت: تغییرات آب و هوا، عدم بازگشت به شرایط قبلی و لزوم توسعه بر مبنای طرح‌های سازگار با تغییرات اقلیم از نتایج این کنفرانس بود، اما هنوز مردم و مسئولان ما به باور این وضعیت نرسیده اند.
 
عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آب تصریح کرد: بعید می‌دانم کلان شهر تهران طرح سازگاری با تغییر اقلیم را در توسعه شهری خود به عنوان مبنا و قانون در نظر گرفته و آن را به اجرا گذاشته باشد.
 
کیخا ادامه داد: در استانی همچون یزد که میزان بارندگی 50میلی‌متر است، سدسازی گسترش یافته و این چنین محدودیت کم بارشی در اولویت توسعه‌ای آن در نظر گرفته نشده است.
 
وی با تاکید بر اینکه در هر امر توسعه‌ای، وضعیت آب آن منطقه باید تصمیم‌ساز باشد و نباید از میزان تراز آب خارج شویم، تصریح کرد: در تمام نقاط کشورمان حتی مناطق پر آبی همچون خوزستان و گیلان نیز مشکل کم آبی داریم و دلیل به وجود آمدن این بحران خسارت ساز، مدیریت منابع آبی نیست و اکنون تنها راه حل، تغییر رویکرد جدی است تا از تشدید شرایط بحرانی کنونی خودداری کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار