خواننده موسیقی سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

از همکاری با حسین علیزاده تا اجرا در تالار وحدت

اخواص گفت: اثر آخرم با همکاری استاد حسین علیزاده به نام «غم نومه فریدون» در دی ماه منتشر می‌شود.

 پوریا اخواص، خواننده سنتی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آلبوم «ده تصنیف» که به تازگی منتشر شده است، گفت: اینکه گروهی از نوازندگان و خوانندگان دور هم جمع شوند و چنین کاری را منتشر کنند، به ندرت در عرصه موسیقی اتفاق می افتد. مسئله ای که بیشتر من را راغب کرد که با این گروه همکاری کنم، آهنگسازی طینوش بهرامی بود که کار و فضای فکری او را خیلی دوست داشتم.

وی درباره قطعه ای که در این آلبوم کار کرده است، توضیح داد: این قطعه حال و هوای مرکب و گردش ملودی دارد که روی شعر هوشنگ ابتهاج اجرا شده است. به نظر من اتفاق خوبی است و در طول تاریخ خودش را بیشتر نشان خواهد داد.

اخواص اظهار داشت: اگر دوباره چنین پیشنهادی به من شود، با کمال میل قبول می کنم و خوشحال می شوم که در کنار دوستانم باشم. این قضیه فرای وظیفه تکنیکی، نوازندگی و آهنگسازی و خوانندگی به نظر من یک اتفاق خیلی خجسته ای در موسیقی است و باید همیشه تکرار شود.

این خواننده در خصوص اینکه کارهای گروهی موثرتر است یا انفرادی، اظهار داشت: در این آلبوم 10 تفکر آهنگسازی و خواننده های متفاوت وجود دارد که هر کدام آنها می توانند حمایت مخاطبان خود را داشته باشند. از این جهت کار بازخورد خیلی بهتری دارد و در عین حال باعث دلگرمی افرادی می شود که موسیقی کار می کنند.

اخواص درباره مهجور بودن موسیقی ایرانی بیان کرد: اگر رسانه هایی که مخاطبان بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهند و ذی النفع هستند مانند رادیو و تلویزیون موسیقی درست و اصیل را پخش کنند، این حمایت باعث می شود افرادی که کار موسیقی حرفه ای انجام می دهند بیشتر از نتایج هنر خود بهره مند شوند.

وی افزود: ماه مرداد برای من ماه پرکاری است به این جهت که با علی قمصری مشغول تمرین هستیم، 15 و 21 مرداد در تالار رودکی و 25 مرداد در تالار وحدت اجرا خواهیم داشت و با علی اصغر عربشاهی هم همکاری می کنم.

این خواننده در پایان گفت: دو آلبوم دیگر هم ضبط کرده ام که تا پاییز منتشر می شود، یکی از آنها روی اشعار هوشنگ ابتهاج است به نام «بسان رود» و یکی دیگر در مرحله ضبط است. یک تک قطعه با علی قمصری کار کرده ایم که به زودی منتشر می شود. اثر آخرم هم که با همکاری استاد حسین علیزاده است به نام «غم نومه فریدون» که در آن نقش خواننده را دارم و در دی ماه منتشر می شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار