مردم باید ممیز خود در فضای مجازی باشند

حسن بیگی گفت: یک جریان بی در و پیکر و بی قائده در فضای مجازی است و هیچ کنترلی روی آن نمی شود.

ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند سالی است که فضای مجازی همه وقت مردم را به خود اختصاص داده است، همگان از معضل و مشکلات این مسئله آگاهیم و می دانیم که در کنار سود، زیان و ضررهای بسیاری دارد. این فضا برخلاف فضای واقعی در روزنامه، کتاب، رادیو و تلویزیون قابل کنترل نیست و نیاز به فرهنگسازی دارد و باید خود مردم در این زمینه ممیز باشند.

وی افزود: مردم تحت تاثیر راست و دروغ های فضای مجازی نباشند، حرف های خوب و شایعات در این فضا دیده می شود و راست و دروغ آن را نمی توان همان لحظه فهمید.

حسن بیگی عنوان کرد: گاهی از قول بسیاری از شخصیت های ادبی ، علمی و فرهنگی نکاتی در فضای مجازی تولید می شود یک جریان بی در و پیکر و بی قائده در این فضا است و هیچ کنترلی روی آن نمی شود. مگر آنکه خود خانواده ها بخواهند در این فضا کاری کنند.

این نویسنده با اشاره به اینکه فضای مجازی خطری است که بیخ گوش ما ایرانیان قرار دارد گفت: شاید پدر و مادرها روی خود برای حضور در فضای مجازی کنترل داشته باشند اما برای کودکان نمی توانند این کار را انجام دهند.

وی افزود: هم اکنون اختلافات جدی در زمینه نحوه استفاده از فضای مجازی وجود دارد. امروز بسیاری از سرها و گردن ها روی گوشی خم است و حتی درجایی مانند سینما نیز افراد گوشی های خود را نگاه می کنند. البته سودمندی این فضا برای ادبیات به گروه ها و کانال هایی ارتباط دارد که پیرامون ادبیات بحث می کنند.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: اگر بحث های تخصصی در فضای کانال ها و گروه های مجازی پیرامون ادبیات مطرح شود، اینکار می تواند مفید باشد. من عضو گروه های کتاب و کتابخوانی هستم که مباحث تخصصی را مطرح می کنند، اما گروه هایی نیز به مباحث ضعیف و پیش پا افتاده می پردازند که در این زمینه باید دست به گزینش بزنیم.  





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.