بیماری عجیب "خوردن مو"/ تخلیه 3 کیلو مو از شکم زن موخوار+تصاویر

"تریکوفاژیا" یا میل و وسواس شدید خوردن مو در یک خانم انگلیسی اسباب شگفتی پزشکان را فراهم کرد.

به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ "تریکوفاژیا" یا میل و وسواس شدید خوردن مو در یک خانم انگلیسی اسباب شگفتی پزشکان را فراهم کرد.

پزشکان توانستند گلوله مویی به طول 30 سانتیمتر و به وزن 3 کیلوگرم را از بدن خانمی خارج کنند که به بیماری "تریکوفاژیا" یا میل شدید خوردن موی سر مبتلا بوده است.

بیماری عجیب

ماجرا از این قرار است که این خانم از اکتبر 2014، مصادف با تولد فرزندش، دچار درد شدیدی در شکم خود می‌شود. متخصصان در ابتدا شکم‌ درد را ناشی از زایمان می‌دانستند، تا این‌که بعد از زایمان درد شکم شدت بیشتری یافت.

از اکتبر 2015 به بعد، "سوفی کاکس" 23 ساله بعد از خوردن غذا دچار حالت تهوع و دل‌پیچه شدید می‌شد.

وی می‌گوید: وزنم به تدریج کاهش یافت. پزشکان در آن زمان نمی‌توانستند هیچ توضیحی برای بروز این علائم ارائه دهند. حتی آزمایش‌های پزشکی برای یافتن سنگ کلیه و سرطان معده کارساز نبود.

او ادامه می‌دهد:‌ در ناحیه شکم احساس درد شدیدی می‌کردم. توان انجام کلیه امور از عهده‌ام خارج شده بود، به طوری که تقریباً هیچ کاری را بدون حضور همسرم نمی‌توانستم انجام دهم و تصور می‌کردم مدت زیادی از عمرم باقی نمانده است.

همان زمان بود که این خانم برای آزمایش آندوسکوپی به بیمارستان عمومی "چلتنهام" منتقل شد تا در آنجا با انتقال دوربینی کوچک از راه مری وضعیت معده‌اش مورد بررسی قرار گیرد.

بیماری عجیب

طی آزمایش آندوسکوپی متخصصان با صحنه عجیبی مواجه شدند که به گفته "کاکس" بیشتر به صحنه‌های مشمئزکننده فیلم‌های ترسناک شباهت داشت؛ پزشکان در کمال ناباوری توده‌ای کرک‌مانند در بدن این خانم کشف کردند که پس از خارج کردن آن متوجه شدند در واقع تکه‌های مویی است که ظرف شش سال در بدن او انباشته شده‌ است.

گفته می‌شود، عارضه موخوری یا سندروم راپونزل (Rapunzel) از دوران کودکی همراه این خانم بوده است.

منبع: Dailymail

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
عجب مرضی جل الخالق
آخرین اخبار