هشدار رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصاد جهانی

رئیس صندوق بین‌المللی پول از ضعیف شدن رشد اقتصاد جهانی در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بی ثباتی‌های ناشی از آن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ یک ماه پیش مردم انگلیس با شرکت در همه پرسی، رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا دادند و این مساله با پیامدهای اقتصادی زیادی روبرو شد.

در پی این خروج، ارزش پوندِ انگلیس به پایین ترین حد خود در 31 سال گذشته رسید و بسیاری از شرکت‎های اعتبارسنجی رتبه اعتباری این کشور را کاهش دادند. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنین بر بورس کشورهای مختلف تاثیر منفی داشته است.

بر اساس آخرین بررسی‎های انجام شده از سوی موسسات معتبر اقتصادی که نتیجه آن در روزنامه گاردین منتشر شد، اقتصاد انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا بسیار شکننده شده است.  
کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، پس از دیدار با لی که چیانگ، نخست وزیر چین، و روسای بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی در مصاحبه‎ای گفت صندوق بین‌المللی پول پیش بینی امسال رشد اقتصادی جهانی را یک دهم درصد اعلام کرد.

وی علت اصلی این موضوع را بی‌ثباتی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عنوان کرد. 
وی گفت: «توصیه می‌کنیم بی ثباتی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هرچه سریع‌تر برطرف شود. همان‌طور که می‌دانیم انگلیس باید راه های مناسبی را برای ادامه تجارت با دنیا انتخاب کند.»
لاگارد که پیشتر وزیر اقتصاد فرانسه نیز بوده است، افزود متاسفانه انگلیسی ها تنها به رفتن از اتحادیه اروپا فکر کردند واین واقعا ناامید کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار