حریق خط لوله اتیلن غرب کشور مهار شد/علت حادثه چه بود؟

حریق خط لوله اتیلن غرب کشور دقایقی قبل مهار شد و هم اکنون عملیات پاکسازی منطقه به منظور تعمیر خرابی های احتمالی در دست اقدام است.

عبدالحسین بیات قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خط لوله اتیلن غرب کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت خط آتش گرفته اتیلن در پلدختر اظهار داشت: این اتفاق در روستای پران پرویز از حاشیه شهرستان پلدختر رخ داده است که خوشبختانه به سبب دوری از مناطق شهری  خطری مردم را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد:طراحی لوله های اتیلن به گونه ای است که حداکثر ایمنی را فراهم نموده، به طوریکه در هر 20 کیلومتر، ایستگاه شیر قرار دارد که به طور اتوماتیک در صورت بروزهرگونه حادثه ای  جریان اتیلن را قطع می کند.

وی افزود:در حال حاضر تیم بهره بردار،HSE به منطقه اعزام شده، همچنین تیم حراست نیز تقویت شده است تا هرچه سریع تر آتش خاموش شود.

این مقام مسئول در رابطه با بازسازی خط لوله آسیب دیده گفت:در هرمنطقه یک ایستگاه لوله نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت آسیب به خطوط سریعا تعویض شوند ضمن اینکه شرکت ملی گاز حاضر در منطقه همکاری خود را برای کمک به بازسازی خطوط آسیب دیده اعلام کرده است.

وی تصریح کرد:پتروشیمی های واقع در قبل از نقطه آتش سوزی نظیر مروارید و کاویان مشکلی برای تامین اتیلن ندارند اما پتروشیمی هایی که در مسیر بعد از آتش سوزی قراردارند تا ترمیم خطوط باید منتظر باشند.

شنیده ها حاکی از آن است که عملیات انفجار برای احداث لوله 56 شرکت ملی گاز که توسط پیمانکار این شرکت انجام شده است سبب رانش زمین شده که آتش سوزی خط انتقال اتیلن را به دنبال داشته است.

بر اساس اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، دقایقی قبل و با تلاش تیم عملیات، حریق خط لوله اتیلن غرب به طور کامل مهار شد و هم اکنون عملیات پاکسازی منطقه به منظور تعمیر خرابی های احتمالی در دست اقدام است.

حریق خط لوله اتیلن غرب کشور مهار شد/علت حادثه چه بود؟



انتهای پیام/


برچسب ها: آتش سوزی ، اتیلن ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
علت این اتش سوزی های اخیرو توضیح بدین لطفا... اگاهمون کنید...
آخرین اخبار