پهلوان حساس:

آنچه در ورزش باقی می ماند پهلوانی است نه قهرمانی/روز کشتی حق گوش شکسته هاست

مربی پهلوانان زنده یاد علی رضا سلیمانی و محمد رضا توپچی گفت:قهرمانی زود گذر است و چیزی که ورزش به یادگار باقی می ماند خصایص پهلوانیست.

پهلوان محمد علی حساس در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این مطلب افزود:در ورزش و به خصوص کشتی و گود زورخانه قهرمانان بسیاری با مدال های رنگارنگ آمدند و رفتند اما شاید تعداد انگشت شماری از آنها در ذهن ها باقی مانده باشند در مقابل قهرمانانی  چون غلامرضا تختی که روحیات پهلوانیشان ارجحیت بر مدالهایشان داشت همیشه ماندگار بوده و هستند.
وی درباره تفاوت قهرمانی و پهلوانی گفت:قهرمانی صرفاً کسب مدال در میادین مختلف ورزشی است اما پهلوانی یعنی جوانمردی،از خود گذشتگی،انصاف،دست ضعیف را گرفتن،سفره داری،افتادگی ،تواضع و فروتنی که همه دنیا و به خصوص ایرانی ها ورزشکاران را با این خصوصیات بیشتر دوست دارند.
مربی پهلوانان زنده یاد علی رضا سلیمانی و محمد رضا توپچی درباره مخالفت با ثبت روز کشتی ورزش ملی در سالروز تولد جهان پهلوان تختی گفت:من هم وقتی این خبر را شنیدیم واقعاً تعجب کردم و ناراحت شدم چرا که کشتی ورزش اول ایران است و پهلوان تختی اسطوره و الگوی همه ورزشکاران،ای کاش مسئولان با نگاه ویژه تری درباره این موضوع تصمیم گیری می کردند.
پهلوان حساس تاکید کرد:تا 5 شهریورماه مصادف با سالروز تولد جهان پهلوان تختی هنوز فرصت باقی مانده که امیدورام دست اندرکاران این موضوع شرایط ثبت روز ملی کشتی را فراهم آورند چرا که این روز حق همه گوش شکسته ها ست.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
دلت خوشه پهلوون دربین مسئولین کسانی هستندکه حتی نمی خواهنداسم آقاتختی رابشنوندچه برسدبخواهنددرتولدش حرکتی بکننداینهاهمان کسانی هستندکه حتی یک کوچه بنام مصدق نکردند.