مهارت هایی که برای داشتن ازدواج موفق لازم است

مدیر بودن در محیط کار با مادر بودن در خانه 2 نقش کاملا جدا است که باید مهارت لازم در هر کدام را کسب کرد.

مهارت هایی که برای داشتن ازدواج موفق لازم است
بهنوش ملکیان روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهارت های لازم برای زندگی مشترک اظهار داشت: برای داشتن ازدواج موفق و روابط خوب، زوج ها باید مهارت هایی را فرا گرفته و آن ها را به کار گیرند.

وی افزود: اولویت بندی از مهارت هایی است که باید در خلال زندگی مشترک آن را به مرور یاد بگیریم، گاه بین کار و زندگی مشترک مجبوریم اهم را بر مهم ترجیح دهیم ، در این موقعیت  باید بتوانیم اولویت بندی کرده و بین شغل و زندگی  خصوصی خود تعادل برقرار کنیم.

این کارشناس ادامه داد: از دیگر مهارت های لازم انعطاف پذیری است، ممکن است در مسیر زندگی مشکلی رخ دهد مثلا مجبور باشیم سبک زندگی خود را تغییر دهیم یا از لحاظ مالی در شرایط نامناسبی قرار بگیریم به همین جهت در اینگونه موقعیت ها  باید بتوانیم با شرایط جدید سازگاری یافته و آن بحران را به سلامت از سر بگذرانیم.

ملکیان گفت: مهارت نقش پذیری نیز از مهمترین مسائل زندگی مشترک است، به عنوان مثال اگر مادر خانواده در محل کار ،سمت مدیریتی دارد و با کارمندانش به شیوه خاصی برخورد می کند، نباید همان سبک را در خانه پیاده کند، نقش مادر  و همسر بودن با نقش مدیر و رئیس بودن در محل کار 2 مقوله کاملا جدا است که برای داشتن روابط خوب با همسر و فرزندان باید این نفش ها را فرا گرفت، مهارت هایی که برای داشتن ازدواج موفق  لازم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار