در نشست فصلی شورای مرکزی حزب اعتماد ملی مطرح شد؛

اولین اقدام باز تولید سازمان و ساختار حزب است/ معرفی 62 کاندیدا در انتخابات 94

عضو حزب اعتماد ملی گفت: اولین اقدام حزب باز تولید سازمان و ساختار حزب اعتماد ملی است.

تمحمد جواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با  جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که در (31تیرماه) برگزار شد، گفت: جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حضور اکثریت قاطع اعضاء جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه31 تیرماه تاساعت 19 همان روز در محل دفتر مرکزی این حزب برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از تلاوت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا، قائم مقام دبیر کل حزب، گزارشی از فعالیت های یک ساله این حزب را ارائه داد در این گزارش آمده است،حزب اعتماد ملی در سال گذشته به دو امر مهم اقدام نمود.

حق شناس تصریح کرد: اولین اقدام حزب باز تولید سازمان و ساختار حزب، است و کلیه آیین نامه های تشکیلاتی بازنویسی شد که این امر طی سال گذشته با تشکیل گروه های تخصصی و تجربی این حزب انجام شد.

دومین اقدام صورت گرفته این است که در راستای بازتولید تشکیلاتی در سال گذشته تمامی دفاتر این حزب را در مناطق و استانها دایر شد به گونه ای که هم اکنون در همه استانها، دارای دبیر مناطق و شورای حزبی می باشد. در دفتر مرکزی حزب نیز تمامی دفاتر و کمیته ها بازسازی شده و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.
 
عضو حزب اعتماد ملی در ادامه اظهار کرد: نتیجه بازسازی ساختاری، تدوین مجموعه ای از آیین نامه های مربوط به دفاتر و کمیته ها و شاخه‌هاست که در این جلسه باید به سمع و نظر و تصویب اعضای محترم شورا برسد.فعالیت دوم حزب، انجام فعالیتهای حزبی اعم از فعالیتهای انتخاباتی و تعامل با احزاب و نهادهای سیاسی بوده است. در حوزه فعالیتهای انتخاباتی، این حزب توانست 62 کاندیدا را به عرصه انتخابات وارد نماید که 55 نفر از آنها توسط دستگاههای نظارتی و شورای نگهبان تایید صلاحیت نشدند و از میان 7 کاندیدای تایید صلاحیت شده، 5 نفر توسط مردم برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی راه برگزیده شدند.

وی خاطر نشان کرد: این حزب در سال گذشته با حضور در شورای هماهنگی احزاب و بدنبال آن در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، تلاش زیادی را در جهت هماهنگی و همبستگی و موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات به عمل آورد. در سال گذشته، این حزب توانست جلسات فصلی شورای مرکزی و دبیران مناطق خود را با حضور اکثریت اعضا برگزار نماید،ضمن آنکه دفتر سیاسی این حزب با برگزاری جلسات منظم هفتگی در جهت ارائه تحلیل های علمی از وقایع سیاسی و اعلام مواضع مقتضی اقدام نموده است.

حق شناس در ادامه افزود: در بخش دیگر این برنامه، آیین نامه های تدوین شده برای دفاتر،شاخه ها و کمیته های حزب مرکزی و نیز ساختار و تشکیلات مناطق و شعب حزبی در جلسه به بحث و تبادل نظر گذارده شده است که پس از سه ساعت گفتگو و تبادل نظر، مقرر گردید مفاد این مجموعه، پس از اعلام نظر دبیران مناطق و اعضای شورای مرکزی توسط کمیته مرکزی این حزب، تنظیم نهایی شود که متن مذکور، مصوب شورای مرکزی خواهد بود بخش سوم این جلسه، مسئولین دفاتر پنجگانه حزب و نیز سه عضو هیئت منصفه توسط حضار انتخاب شدند.
 وی تصریح کرد: بخش چهارم، پس از نماز و نهار، عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، در جلسه به سخنرانی پرداخت. وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت مستمر و منظم و موثر حزب اعتماد ملی و ارائه تحلیلی از وقایع سیاسی دهه هشتاد، و تحسین مواضع اصلاح طلبان در دهه 90، مبنی بر وحدت میان نیروهای اصلاح طلب و مشارکت و حضور موثر در عرصه سیاسی و اعلام رضایت از نتایج به دست آمده در انتخابات 92 و 94، خواهان همکاری بیشتر حزب برای ارائه نظرات و پیشنهاد های مفید به فراکسیون امید شد.

حق شناس در پایان خاطر نشان کرد: بخش دیگری از این جلسه، حضار به بررسی و تحلیل وضعیت حزب، چالش‌ها و آسیب‌ها و فرصت‌ها و تهدیدها در شرایط کنونی پرداختند و خواهان تداوم و تقویت فعالیت تشکیلاتی و سیاسی این حزب به صورت فعال، موثر و پویا در جهت تقویت و نهادینه شدن احزاب و فعالیتهای حزبی بویژه شورای هماهنگی احزاب گردیدند. حضار ضمن تقدیر و تشکر از نخبگان سیاسی کشور، از آنان خواستند تا از هرگونه اقدامات موازی که موجب تضعیف جایگاه و نقش احزاب در عرصه سیاست میشود، پرهیز نمایند. بنابراین خواهان آن شدند که حزب اعتماد ملی تحت پوشش هیچ کدام از این تشکلهای تضعیف کننده احزاب قرار نگیرد و همواره مدافع بهبود شرایط و فعالیت حزبی در جامعه شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار