لرستان،

۶۰اثر تاریخی و فرهنگی لرستان در انتظار ثبت درفهرست آثار ملی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از تهیه مدارک ۶۰ اثر تاریخی و فرهنگی این استان برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛غلامرضا سلیمانی افزود:در راستای اهداف حفاظتی و قانون اساسنامه میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی تاریخی کشور، این اداره کل تهیه مدارک ۶۰ پرونده ثبتی آثار تاریخی و فرهنگی را آغاز کرده است.

وی بیان داشت: این ۶۰ پرونده مربوط به  شهرستان های سلسله، کوهدشت و دوره چگنی بوده با اعتباری بالغ ۲۷۱ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال کار تهیه مدارک آنها انجام می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: از این تعداد پرونده، ۱۵ مورد مربوط به شهرستان سلسله، ۲۸ مورد شهرستان به شهرستان چگنی و ۱۷ پرونده نیز مربوط به شهرستان کوهدشت است.

محمدرضا اسدی معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: این آثار به طور عمده شامل تپه، غار، بنا و محوطه های باستانی هستند که آثاری از دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی را در بر می گیرند و پس از بررسی و تهیه مدارک مربوطه توسط مشاور ذیصلاح باستان شناسی، به دفتر ثبت آثار کشور برای بررسی نهایی و ثبت در فهرست آثار ملی ارسال خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر از شهرستان سلسله تعداد ۲۱۸ اثر، شهرستان دوره چگنی ۱۷۶ و شهرستان کوهدشت ۳۷۸  اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/پ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.