ساری،

برنامه ریزی مسئولان برای صادرات به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی این استان برای صادرات محصولات کشاورزی به آستاراخان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی فعالان اقتصادی آستاراخان روسیه و مازندران، افزود: هدف از برگزاری این نشست ها آشنایی فعالان اقتصادی دو استان آستاراخان و مازندران است و با آشنایی تولیدکنندگان ادوات کشاورزی که از برندهای اصلی محسوب می شوند در زمینه انتقال تجربیات وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه مازندران از استان های مهم تولیدکننده محصولات کشاورزی در ایران است، گفت: بیش از ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که حدود سه میلیون تن آن محصولات باغی است که 2.5 میلیون تن آن را مرکبات تشکیل می دهد.

به گفته وی؛ ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ در مازندران تولید می شود که ۱۰ درصد گوشت ایران را تشکیل می دهد و این آمادگی در استان مازندران وجود دارد که اقدامات لازم برای تأمین مرغ آستاراخان انجام دهد.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار تن محصولات شیلاتی در ایران تولید می شود، افزود: مازندران بزرگترین تولیدکننده گل و گیاه زینتی به حساب می آید و با توجه به تولیدات استان، این آمادگی وجود دارد که محصولات باغی خود را به آستاراخان روسیه ارسال کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، گفت: فعالان اقتصادی می توانند در زمینه صادرات گل و گیاهان زینتی اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدرپور افزود: می توانیم تکنیک تولید برنج را به استان آستاراخان انتقال دهیم و با توجه به کیفیت مطلوب برنج مازندران می توان به اندازه محدود صادرات به آستاراخان انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار