ارزیابی مدارک فارغ التحصیلان مطابق با مقررات زمان شروع تحصیل

مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان از ارزیابی مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نامعتبر مطابق با مقررات زمان شروع تحصیل آنها خبر داد.

محمد مهدوی مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اگر فردی در یکی از دانشگاه های غیرمعتبر فعلی، به صورت غیرحضوری تحصیل کرده که به هیچ عنوان در حال حاضر مجاز نیست اما در آن زمان ضوابط و مقررات، تحصیل او را مجاز می دانست، اداره کل دانش آموختگان در هنگام بازگشت او مطابق با ضوابط و مقررات همان زمان مدارکش را مورد ارزشیابی قرار می دهد.

وی ادامه داد: در هر صورت مواجهه اداره کل دانش آموختگان با این دسته از افراد مطابق با ضوابط و مقررات زمانی است که آنها تحصیلات خود را در آن دانشگاه شروع کرده اند.

مهدوی با اشاره به شرایط ارزیابی مدارک این دانش آموختگان بیان کرد: بسیاری از این دانش آموختگان نشان داده اند که اگرچه تحصیلات آنها غیرحضوری و دانشگاه محل تحصیلشان نامعتبر بوده اما از سطح علمی قابل قبولی بهره مند هستند، همچنین بررسی های کیفی و مقالات آنها این موضوع را نشان می دهد و برای کمیسیون های تخصصی نیز این مطلب احراز می شود.

مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور درباره شرایط ارزیابی مدارک در صورتی که سطح علمی دانشجویان محرز نشود، افزود: اما متاسفانه در بسیاری از موارد این موضوع توسط کمیسیون های تخصصی احراز نمی شود و سطح علمی برخی از این دانش آموختگان در حدی نیست که بتوان مدارک آنها را تایید کرد.

مهدوی ادامه داد: در این صورت بدیهی است که با ضوابط و مقررات همان زمان هم نمی توان این مدارک را تایید کرد و اعطای مدرک در چنین شرایطی نه تنها به صلاح نیست که حتی در حق سایر افراد که از همان دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، اجحاف می شود.

وی اعلام کرد: سیاست اصلی اداره کل دانش آموختگان در شرایط فعلی بر این اصل مهم قرار دارد که دانشجویان از همان ابتدا به سمت دانشگاه های ممتاز و خوب بروند و در بازگشت نیز بدون نیاز به بررسی کیفی مدارکشان مورد ارزشیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار