نشست وزیر ورزش وجوانان با نمایندگان صدا وسیما اعزامی به بازی های ریو

گودرزی : المپیک باید محل ارتقا غرور ملی باشد/ وظیفه بزرگی بر دوش صدا و سیما است

وزیر ورزش و جوانان گفت: بایداز نقدهایی که در طول بازیهای المپیک و پارالمپیک جامعه را به سوی افسردگی می کشاند، پرهیز شود.

گودرزی : المپیک باید محل ارتقا غرور ملی باشد/ وظیفه بزرگی بر دوش  صدا و سیما استبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان،
محمود گودرزی در دیدار با نمایندگان  صدا  وسیمای جمهوری اسلامی ایران اعزامی به بازی های 2016  ریو گفت : مساله المپیک و پارالمپیک یک مساله ملی و فراجناحی است و متعلق به هیچ قوه یا جناحی نیست بلکه کل حاکمیت باید آنرا درک و پیگیری کنند.

 وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش  تعریفی از دیدگاه ملی ارائه کرد و افزود : این نوع نگرش به معنی قرار گرفتن همگان ، در یک صف با هدف نشر ، القاء و یا مقابله نسبت به یک موضوع  است که هروقت این دیدگاه درجامعه تسری یافت، ما موفق عمل کرده ایم.

 محمود گودرزی همچنین  به اهمیت اثر گذاری رویدادهای  ورزشی از جمله المپیکها و پارالمپیکها در روحیه جامعه اشاره کرد و توضیح داد :در زمان برگزاری این رویداد مهم ورزشی با توجه به حساسیتهای آن  هر سخن ،  نقد و پیشنهادی دارای یک موج مثبت و منفی است که می تواند در جامعه  تنش ایجاد کند.

وی در ادامه در خصوص  نشستهایی  که طی دو سال گذشته در خصوص بررسی وضعیت ورزشکاران المپیکی تحت عنوان "ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک" در وزارت ورزش و جوانان با حضور کلیه مسوولان برگزار شده توضیحاتی را ائه کرد و افزود : از همان ابتدا اعلام کردیم المپیک متعلق به کمیته است و ما به عنوان پشتیبان کنار دوستان مان قرار داریم و درخدمتشان هستیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد  : هرچند می دانم در صورت عدم  کسب نتیجه ، من پاسخگو خواهم بود اما همه تبعات را پذیرفته ام و اعلام کرده ام ،پیروزی ها از آن ورزشکاران و وباخت ها را من پاسخگو خواهم بود چرا که می خواهم ورزشکاران مان با خیال راحت وارد میدان مسابقه و کسب افتخار برای کشور شوند.

گودرزی تاکید کرد :  تا امروز پای همه صحبت هایم ایستاده ام و برای همین به ریو نخواهم رفت چرا که هاشمی و همکارانشان آنجا هستند و قطعا تمامی امور را به بهترین نحو به انجام می رسانند ، بنابراین من از حق مسلم و قانونی خود می گذرم تا در عمل نشان بدهم انچه که اهمیت دارد حاکمیت و نگاه ملی است.

محمود گودرزی در ادامه سخنانش نکاتی را پیرامون انعکاس مطلوبتر اخبار توسط رسانه ها از بازی های ریو بیان کرد و دقت نظر در خصوص نشستهای کارشناسی ونقدهایی که  ممکن است آمیخته با تخریب باشد را مورد توجه قرار داد و افزود :این نوع نگرش تمام زحمات افرادی که به نوعی در این چند سال برای اماده سازی تیم تلاش کرده اند را هدر خواهد داد.

وی گفت : همه ما اطلاعات کاملی از وضعیت ورزشکاران مان داریم  بنابراین باید مراقب نقدهایی که جامعه را به سمت افسردگی سوق می دهد ، باشیم.

وزیر ورزش و جوانان  ادامه داد : ما بایستی جامعه را به طور علمی و کارشناسی با  المپیک و شرایط کسب مدال و جایگاه ایران در این  رویداد بزرگ آشنا کنیم اما انگونه نباشد که مردم عزیزمان  افسرده و غمگین شوند.

گودرزی همچنین بهره برداری ارزشی از بازی های المپیک را مورد توجه قرار داد و خواستار احیای یک سری از ارزشها شد.

وزیر ورزش و جوانان  توضیح داد : احترام به پرچم ، ادای احترام به سرود ملی کشور عزیزمان  که نشات گرفته از غرور ملی است را به واسطه بزرگ نمایی  مدال هایی که کسب می کنیم؛می توان ارتقاء داد.

او تاکید کرد : انچه که در المپیک رخ می دهد نه متعلق به من وزیر ورزش و جوانان است نه متعلق به  هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ، بلکه متعلق به کل جامعه است  و بسیارخوشحالم که امروز این هم افزایی به وجود آمده است.

وزیر ورزش و جوانان  در پایان سخنانش ضمن قدردانی از تلاش های صدا وسیما در انعکاس  اخبار مربوط به المپیک وپارالمپیک گفت: دیدگاه علی عسکری رییس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به این مقوله ملی است و امیدوارم با تداوم این روند بتوانیم زمینه شادی و نشاط مردم کشورمان رامهیا کنیم. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
متاسفانه تلوزیون سلیقه ای عمل میکند.
آخرین اخبار