قزوین؛

مونتاژ 110 دستگاه اتوبوس و مینی بوس کره ای در ایران

شهرداری قزوین از مونتاژ110 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده از کره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛شهردارقزوین گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت کره‌ای جهت تکمیل ناوگان اتوبوس‌رانی استان منعقدشده که بر طبق آن 110 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه خواهد شد.

مسعود نصرتی اظهار کرد: این اتوبوس‌ها متعلق به شرکت کره‌ای است و به ایران وارد و در یکی از استان‌های شمال غربی کشور مونتاژ می‌شود.

وی افزود: این اتوبوس‌ها متعلق به شرکت دوو است و ویژگی‌های آن مورد تأیید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور قرارگرفته است.

نصرتی خاطرنشان کرد: اجرای این تفاهم‌نامه یکی از نتایج اجلاس جاده ابریشم است که  با جلساتی که برای برگزاری این اجلاس در سئول برگزار شد توانستیم به این تفاهم‌نامه دست پیدا کنیم.

شهردار قزوین گفت: بر طبق این تفاهم‌نامه 60 اتوبوس 12متری، 20 اتوبوس 18متری و نزدیک به 30مینی‌بوس دو درب خریداری‌شده و شرکت نیز در مقابل متعهد شد که هتل حکم‌آباد قزوین را تکمیل کند.

نصرتی ادامه داد: شهرداری‌ها مجاز به خرید 5نوع اتوبوس در کشور هستند و این اتوبوس‌ها نیز جزو این 5 گروه هستند و به‌صورت قانونی خریداری‌شده‌اند.
  

**ناوگان اتوبوسرانی استان فرسوده است

 وی با اشاره به اینکه چند سالی بود که اتوبوس وارد قزوین نمی‌شد، بلکه فقط  اتوبوس‌های موجود را مرمت می‌کردیم، گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی فرسوده شده، بنابراین باید اتوبوس‌ها را جایگزین کنیم.
  
نصرتی یادآور شد: بخش زیادی از اتوبوس‌های موجود در ناوگان اتوبوس‌رانی مربوط به اتوبوس‌های زیر مدل 85است که قرار است این اتوبوس‌ها را تعمیر کنیم و به شهرهایی که ظرفیت کمتری دارند، بفرستیم.

محمدحسن ایرانخواه رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قزوین نیز اظهار کرد: اکسل و گیربکس این اتوبوس‌ها آلمانی، موتور کره‌ای و اتاق آن توسط متخصصان ایرانی ساخته می‌شود.

وی افزود: در راستای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی این 110دستگاه خریداری و وارد ناوگان حمل‌ونقل خواهد شد.

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قزوین خاطرنشان کرد: از آن جایی که از سال 90 تاکنون به دلیل تحریم‌های اقتصادی شهرداری قزوین قادر به خرید اتوبوس نبود و در طول این مدت تنها یک دستگاه خریداری‌شده بود، شهرداری و شورای شهر بر آن شدند ‌که نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی اقدام کنند.
  

**خرید 110دستگاه اتوبوس به مبلغ 60 میلیارد تومان

ایرانخواه اعلام کرد: عمر متوسط نیمی از اتوبوس‌های موجود در ‌شهر قزوین از 10 سال گذشته بود، بنابراین شهرداری اقدام به خرید این 110دستگاه ‌اتوبوس و مینی‌بوس به مبلغ 60 میلیارد تومان کرده است.

وی ادامه داد: این 110دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از کره خریداری‌شده و در طول شش ماه آینده و درنهایت تا  پایان سال وارد کشور شده و پس از ترخیص از گمرک و نصب اتاق‌ها در یکی از کارخانه‌های کشور تقدیم شهرداری قزوین خواهد شد.

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی استان تصریح کرد: دیفرانسیل و اکسل این اتوبوس‌ها در خارج از کشور تولید می‌شود و مونتاژ این وسایل در ایران و توسط متخصصان ایرانی صورت می‌گیرد.
  

**بخش خصوصی مینی بوس‌های استان با مشارکت دارندگان نوسازی می‌شود

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی استان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهرداری قزوین در نظر داریم مینی‌بوس‌های بخش خصوصی را هم با مشارکت دارندگان مینی‌بوس این بخش نوسازی کنیم و البته این کار جزو برنامه‌های سال 96 است.

ایرانخواه اعلام کرد: درمجموع 110 اتوبوس مدل 79 تا 85 داریم که این اتوبوس‌های خریداری‌شده را جایگزین آن‌ها خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: با به‌کارگیری این اتوبوس‌ها در سطح شهر اتوبوس‌های فاقد کولر مدل 79 تا 85 را از رده خارج و این اتوبوس‌ها را جایگزین می‌کنیم.

ایرانخواه اضافه کرد: بر طبق توافقات انجام‌شده این 110 دستگاه خریداری شده دارای 30سال خدمات پس از فروش و 3 سال گارانتی هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما مشکلات زیادی با کشورهای اروپایی داشتیم گفت: سه شرکت دیگر تولیدکننده از شرکت‌های اروپایی بودند، بنابراین با خرید از کره از مشکلات احتمالی به وجود آمده جلوگیری کردیم، چراکه در زمان تحریم نیز از کره جنس خریداری می‌کردیم.

‌‌
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار