اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح موانع پیش رو تولیدات داخلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مجلس برای اصلاح فوری قوانین و آیین نامه های زائد و موانع پیش رو تولیدات داخلی اعلام آمادگی کرده است.

اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح موانع پیش رو تولیدات داخلی
 مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه ‍اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد : براساس آخرین گزارش های وزیر صنعت معدن و تجارت از وضعیت واحد های تولیدی کشور و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مجلس برای اصلاح قوانین، کمبودها و موانع پیش رو تولیدات داخلی اعلام آمادگی کرد و این امر در اولویت های کاری مجلس دهم شورای اسلامی قرار گرفته است . 

مقدسی در خصوص رفع مشکلات تولیدات داخلی گفت:‌ با اجرای مصوبات و قوانین مرتبط با تولیدات داخلی و لزوم انجام وظایف دولت دراین بخش ، بررسی و ارزیابی نظرهای کارشناسان و آسیب شناسان ، استفاده از نتایج مطالعات آنها و ارائه قوانین لازم در مصوبات جدید برنامه ششم  می توان مشکلات این بخش را برطرف ساخت . 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارتقای قدرت رقابت تولیدات داخلی افزود :‌ ارتقای کیفیت محصولات ایرانی با قیمت مناسب ، بررسی و مطالعه طراحی های صنعتی ،‌ انجام برنامه ریزی های اساسی برای تولید محصولات با توجه به بازار تقاضای داخلی و جهانی ،‌ نوآوری و به روز رسانی صنایع داخلی ،‌ تقویت واحدهای تولیدی و دانش بنیان بستر را برای ارتقای قدرت رقابت تولیدات داخلی با کشور های دیگر را مهیا می سازد. 

وی با اشاره به اینکه در صنایع غذایی و کشاورزی بسته بندی ها باید بر اساس استانداردهای جهانی انجام شود، تاکید کرد:‌  اعتمادسازی و برند سازی و بررسی نیازهای بازار هدف  راهی برای دست یابی و در اختیار گفتن بازار جهانی صادرات است . 

مقدسی در ادامه افزود:اکنون ما در بحث مرغ با مازاد تولید مواجه ایم و باید با ارتقای استانداردها،برندسازی آن بخش صادرات را تقویت کنیم زیرا محصولات ایران نسبت به کشور های دیگر کیفیت بیشتری دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در پایان گفت:‌ به طور کلی در صادرات باید سیاست های خاصی را در بخش های مختلف صنعت مانند جلوگیری از خام فروشی صنایع معدنی ،‌ دقت در استخراج مناسب مواد معدنی،‌ ارتقای حمل و نقل، استاندارد سازی و برندسازی و ارتقای کفیت با قیمت مناسب در نظر گرفته شود .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار