اختصاص 9 ساعت درسی به حوزه تربیت بدنی و سلامت

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 9 ساعت آموزشی به این حوزه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش امروز نشست خبری در خصوص رقابت‌های ورزشی دانش آموزی که با حضور جمعی دیگر از مسئولان مربوطه در مرکز آموزشی رفاهی منطقه 5 تهران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به بحث تربیت بدنی اشاره شده گفت: مدارس  کانون تحول در این امر هستند در  واقع مدرسه محور بودن از فعالیت‌های مورد توجه در سند تحول است. 
 
وی با اعلام اینکه عدالت آموزشی باید در حوزه تربیت بدنی مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: در این راستا دانش‌آموزان عشایر مناطق مرزی و دورافتاده از خدمات تربیت بدنی بهره‌مند می‌شوند که در این مسیر برنامه‌محوری، علم‌محوری، کیفیت‌بخشی و مشارکت‌محوری جزو برنامه‌های اصلی است. 
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال 90-91 آمار دانش آموزان دارای اضافه وزن بیش از 20 درصد کل دانش‌آموزان را تشکیل می داد لذا این امر نشان می‌دهد باید به سمت تحرک‌محوری دانش‌آموزان حرکت کنیم تا این معضل هرچه زودتر برطرف شود. 
 
وی ادامه داد: باید مانند سایر دروس که تکلیفی در خانه به آن اختصاص داده می‌شود تکلیف حرکتی هم داشته باشیم چرا که شرایط زندگی حال تحرک عادی را هم از افراد سلب کرده است. 
 
حمیدی اظهار کرد: برای اجرایی شدن فرایند افزایش تحرک دانش‌آموزان باید از مدارس و مدیران مدرسه این فرهنگ‌سازی آغاز شود بنابراین نیازمند تعامل و برگزاری جلسات مستند با مدیران مدرسه در سراسر استان‌ها هستیم. 
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های درسی در حوزه تربیت بدنی اظهار کرد: از کلاس اول ابتدایی تا کلاس 12 راهنمای معلم برای بحث تربیت بدنی تدارک دیده شده هم‌چنین 33 هزار معلم تربیت بدنی از تخصص‌های لازم برای آموزش دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است. 
 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای بحث تربیت بدنی در مدارس تجهیز امکانات مدارس در دستور کار قرار دارد.

حمیدی از افزایش ساعات درسی تربیت بدنی در سال تحصیلی آینده خبر داد و اضافه کرد: با توجه به بازنگری‌هایی که در حوزه متوسطه دوم انجام شده 2 ساعت درس بهداشت و سلامت، 2 ساعت درس انسان و محیط زیست، 2 ساعت درس تحکیم خانواده و 3 ساعت فعالیت‌های تربیت بدنی جزو برنامه‌های سال تحصیلی آینده پیش بینی شده است. 
 
وی بیان کرد: هنوز در مقطع متوسطه اول و مقطع ابتدایی بازنگری انجام نشده و چنانچه این مسئله انجام شود بدون شک حوزه تربیت بدنی در این مقاطع هم فعالیت‌هایی هم دارد. 

حمیدی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان از طریق تربیت دانشجو معلمان و پذیرفته‌شدگان ماده 28 در تأمین نیروی انسانی برای درس تربیت بدنی فعالیت می‌کند عنوان کرد: علاوه بر فعالیت‌های درسی برنامه‌های فوق برنامه نیز در دستور کار حوزه تربیت بدنی و سلامت قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بحث المپیاد‌های درون مدرسه‌ای، حیات پویا و کانون‌های مدرسه‌ای جزو برنامه‌های خارج از ساعت آموزشی بوده که با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان روبه‌رو شده است.

وی اظهار کرد: در بحث کانون‌های درون مدرسه‌ای که با حضور مربیان سرآمد انجام می‌شود امسال 8 هزار و 772 رشته کانون به این ظرفیت اضافه شده است که با توجه به بازخورد‌های خوب دریافت شده تداوم فعالیت این مراکز با شروع سال تحصیلی نیز انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد 192 مدرسه تخصصی ورزش در استان‌های سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: هفته‌ای 8 ساعت تربیت بدنی در این مدارس تدریس شده و حتی امکان تعامل بیشتر با فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد تا در صورت نیاز این فدراسیون‌ها مدارسی‌ ویژه‌ رشته‌ها ایجاد شود.

حمیدی با بیان اینکه ردیف مستقل اعتباری به حوزه تربیت بدنی اختصاص یافته، عنوان کرد: با توجه به این شرایط وضعیت فعالیت در این حوزه ارتقا پیدا کرده و شاهد فعالیت‌های بیشتر در سال‌های آتی هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار