قربانزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

احمدی‌نژاد در حال آماده شدن برای انتخابات 96 است/اصولگرایان از رئیس جمهور سابق حمایت نمی‌کنند

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: احمدی‌نژاد در حال آماده شدن برای انتخابات 96 است.

احمدی‌نژاد در حال آماده شدن برای انتخابات 96 است/اصولگرایان از رئیس جمهور سابق حمایت نمی‌کنند"حسین قربانزاده" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور احمدی‌نژاد در انتخابات 96 اظهار داشت: احمدی‌نژاد مایل است و اشتیاق به شرکت دارد و حضورش در محافل عمومی که چندین ماه است آغاز شده نشان می‌دهد که شخصا تمایل دارد در فضای سیاسی کشور حضور پیدا کند و برای انتخابات در حال آماده شدن است.

وی در ادامه افزود: اما چقدر فضا و اقتضائات اجازه می‌دهد وی به عنوان بازیگر اصلی انتخابات نقش ایفا کند، مشخص نیست از این رو باید تا ماه‌های آخر و شروع انتخابات صبر کرد، افکار عمومی هم تعیین کننده هستند و با محاسبه‌ای که احمدی‌نژاد قرار است انجام دهد، اقبال افکار عمومی مهم است.

قربانزاده در خصوص تایید صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات 96 گفت: نمی‌توان از حالا به این سوال پاسخ داد، باید ببینیم در آن زمان چه اتفاقی می‌افتد چرا که ممکن است خیلی از مناسبات احمدی‌نژاد در این مدت تغییر کند و این تغییر مناسبات از سوی احمدی‌نژاد در نوع برخورد شورای نگهبان تعیین کننده است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درباره حمایت اصولگرایاناز احمدی‌نژاد در انتخابات 96 تاکید کرد: بعید است اصولگرایان احمدی‌نژاد حمایت کنند چرا که سابقه منازعات در دوران ریاست جمهوری وی و فاصله گرفتن احمدی‌نژاد از اصول اصولگرایان حتما این نتیجه را خواهد داشت که در انتخابات 96 چنین رویکرد و ارتباطی ایجاد  نشود. حتی اگر دو قطبی روحانی و احمدی‌نژاد شکل گیرد بعید است این اتفاق رخ دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است احمدی‌نژاد در جریان انتخابات از فرد دیگری حمایت کند؟ گفت: از احتمالات قوی است. در واقع احمدی‌نژاد  برای هر تصمیمی فضا را می‌سنجد و باید فضای عمومی  و اقتضائات نتیجه‌اش سنجیده شود تا وی تصمیم ورود به عرصه رقابت ریاست جمهوری را بگیرد.

قربانزاده در ادامه افزود: حمایت احمدی‌نژاد از چهره شناخته شده و یا ناآشنا در انتخابات 96 تفاوتی ندارد اما پروژه نیابتی بودن کاندیدا کمتر در کشور ما جواب می‌دهد و چنین تفکری مبنی بر اینکه حمایت احمدی‌نژاد از فرد دیگری در انتخابات 96 منجر به انتقال سبد رای وی به فرد دیگر می‌شود، اشتباه است.

وی در خصوص چرایی بازگشت احمدی‌نژاد به انتخابات خاطر نشان کرد: در دو کلمه خلاصه می‌کنم، اشتیاق به قدرت. اشتیاق حضور در مسند ریاست جمهوری ممکن است موجب تصمیم وی برای شرکت در انتخابات 96 شود شاید وی تصور کند اگر نواقصی در دوره‌های گذشته بوده در دوره آینده برطرف خواهد کرد و انگیزه زیادی برای شرکت کردن نمی‌خواهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار