اراک؛

استان مرکزی میزبان دو شهید گمنام

پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام حماسه دفاع مقدس در اراک تشییع و به خاک سپرده می شود .

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس روز شنبه دهم مردادماه جاری همزمان با 26 شوال و سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در اراک تشییع و به خاک سپرده می شود.
سرهنگ شاه محمدی افزود: پیکر پاک این شهدای گمنام روز جمعه نهم مرداد ماه جاری از معراج الشهدا تهران تحویل و به شهر ساروق از توابع شهرستان اراک منتقل می شود.
وی ادامه داد: این پیکر های مطهر، پس از ورود به شهر ساروق، در آستان مقدس امامزادگان 72 تن این شهر استقرار و آئین شبی با شهدا با حضور مردم مومن و شهید پرور این شهر برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: آئین تشییع پیکر پاک این شهدای گمنام در روز شنبه نهم مرداد، با حضور اقشار مردم و مسئولان از میدان شهدا پس طی مسیر خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری و میدان سرداران وارد مصلی بیت المقدس اراک می شوند.
وی ادامه داد: پس برگزاری آئین عزاداری در مصلی بیت المقدس اراک، یکی از پیکرهای مطهر به ستاد فرماندهی سپاه روح الله و یکی دیگر نیز به پادگان آموزشی حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی در اراک منتقل و به خاک سپرده می شوند.
شهید گمنام سپاه روح الله استان مرکزی آبان ماه سال 1361 در عملیات محرم به شهادت رسیده و سن این شهید نیز 23 سال است.
همچنین شهید گمنام پادگان حضرت علی اکبر(ع) پدافندهوایی ارتش اراک نیز در سال 1365 در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و سن این شهید بزرگوار نیز 19 سال اشت.
سرهنگ شاه محمدی یادآوری کرد: همزمان با آئین تشییع و تدفین این دو شهید گمنام در اراک، پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز در شهرنراق تشییع و در حوزه علمیه الغدیر این شهربه خاک سپرده می شود.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.