افزایش 10 درصدی تولید برنج در سال جاری/ خودکفایی با حمایت امکان پذیر است

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، تولید برنج با افزایش 10 درصدی از دو میلیون و 100 هزار تن به مرز 2 میلیون و 300 هزار تن خواهد رسید.

علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از ده روز گذشته برداشت برنج در مازندران و گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش 10 درصدی تولید برنج در سال جاری گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و بارش های مستمر، تولید برنج با افزایش 10 درصدی از دو میلیون و 100 هزار تن به  مرز 2 میلیون و 300 هزار تن خواهد رسید.

اکبریان ادامه داد: سالانه براساس نیاز سرانه مصرف 36 الی 37 کیلو گرم ، 700 هزار تن برنج مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود حال باید گفت که با توجه به افزایش تولید در سال جاری این میزان کاسته خواهد شد.

نایب رئیس انجمن برنج با اشاره به محدودیت کشت این محصول در برخی استان ها بیان کرد: با توجه به نبود منابع آبی، کشت برنج در برخی استان ها با محدودیت هایی مواجه است اما می توان گفت برای جلوگیری از هدر رفت آب رودخانه ها در برخی شهرها و کاهش مصرف آب در کشت برنج نسبت به دیگر اقلام، کشت آن همچنان ادامه دارد ضمن آنکه در منطقه گلستان امسال کشت این محصول با افزایش مواجه شده است.

وی در خصوص راهکارهای مناسب در جهت خودکفایی اظهار داشت: حمایت های دولت در خرید تضمینی و اعلام به موقع نرخ خرید در بهمن و اسفندماه کشاورزان را به افزایش تولید راغب خواهد کرد ؛ حال باید گفت که در صورت استمرار حمایت های دولت ظرف مدت دو الی سه سال به خودکفایی محصول خواهیم رسید.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار