لطف اله نسب: نوشاد به روز های اوجش بازگشته است

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان گفت : نوشاد و نیما شرایط خوبی برای حضور در المپیک دارند و خوشبختانه نوشاد با انگیزه بالایی که دارد به روز های اوش باز گشته است .

لطف اله نسب: نوشاد به روز های اوجش بازگشته استجمیل لطف اله نسب سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، پاسخ گوی سوالات شد .

مسابقات المپیک ریو  نزدیک است و فدراسیون تنیس روی میز  کشورمان برای نخستین بار در بخش مردان، با 2 نماینده در مسابقات حاضر می شود . پیش بینی شما از عملکرد ملی پوشان چیست ؟

خوشبختانه بازیکنان ما در حال حاضر شرایط خوبی دارند و از آمادگی  جسمی ، روحی، تکنیکی و تاکتیکی خوبی برخوردارند . به همین دلیل  امیدواریم که با توجه به نتایج خوب نوشاد در المپیک لندن با 2 برد ، حداقل 3 برد را در ریو  برای نوشاد و نیما بدست آوریم . اگر این اتفاق بیافتد ما توانسته ایم به خواسته هایمان و هدف گذاری هایمان برسیم .

لطف اله نسب افزود : کسب 3 پیروزی در المپیک به معنای حداقل شکست 2 بازیکن با رتبه زیر 60 جهان است .که بازیکنان مرد ما توانایی انجام این کار را دارند . همچنین نماینده سوم کشور ما هم دست و پا بسته نیست و تصور می کنم بتواند به حداقل یک پیروزی دست یابد که نتیجه خوب و قابل قبولی برای شهسواری محسوب می شود .

از زمانی که عهده دار هدایت تیم ملی شده اید حمایت ها و شرایط کار  را چگونه دیده اید ؟

خدا را شاکرم که تمام همکاری ها صورت گرفته و رئیس فدراسیون ، دبیر وسایر مسئولان با وجود شرایط نا مساعد مالی هیچ گاه ما را تنها نگذاشته اند و هرخواسته ما را که بلافاصله فراهم کرده اند .

وی افزود : برگزاری اردو های اماده سازی و حضور در مسابقات خوب و سطح بالا بین المللی از جمله خواسته های ما بود که خوشبختانه با همکاذری مسئولان توانستیم به مدت یک ماه در چین ، کره جنوبی و زاپن حاضر باشیم و علاوه بر برگزرای تمرین های آماده سازی در 2 مسابقه خوب بین المللی هم حاضر شویم . این اتفاق در حالی رخ داد که شرایط مالی مناسب وجود نداشت .

نوشاد عالمیان در چند وقت گذشته دوبار ه به اوج بازگشته است تصور می کنید نوشاد بتواند گذشته ها را تکرار کند ؟

خوشبختانه نوشاد دوبارهاز لحاظ فکری و شرایط روانی و جسمانی شرایط فوق العده ای دارد و دوباره به اوج بازگشته است و به همین دلیل انگیزه بالایی دارد . به همین دلیل امیدواریم نوشاد دوباره به اوج باز گردد و جایگاه به حقش را بدست آورد .

نیما عالمیان هم در یک سال گذشته شرایط خوبی داشته و همواره در جایگاه اول ایران قرار داشته است . حال با توجه به نخستین حضور نیما در المپیک چه تصوری دارید ؟

همه کسانی که برای نخستین بار راهی المپیک می شوند به دلیل آن که نا شناخته هستند شاید بتوانند حتی مدال هم بگیرند اما چون برای اولین بار راهی المپیک می شوند شاید جو سنگین المپیک بر روی ان ها تاثیر بگذارد و ان ها نتوانندد به راحتی با تمام توان در مسابقات حاضر شوند.

 البته نباید فراموش کرد که ورزش کار در رشته ای فردی کار سختی دارند زیرا انسلن هستند و ممکن است دچار یک دل درد یا دردی شوتند که تمام تمریناتشان را تحت الشعاع قرار دهد .

وی افزود : نیما بازیکن بسیار مستعد و خوش تکنیکی است که می تواند به جایگاه های بالایی برسد اما یک مقدار ضعف هایی وجود دارد که با تمرین و صبر قابل جبران است . نیما درحال حاضر در جایگاه 110 تا 115 حضور داشته و امیدواریم بتواند جایگاهش را ارتقا دهد .

پتانسیل پینگ پنگ ایران را در حدی می بینید که بتوانیم در آینده مدال المپیک را بگیریم ؟

کسب مدال در المپیک بسیار امر مشکل  و سختی است و احتیاج به برنامه ریزی و مدیریت شرایط دارد و باید به صورت شبانه روزی کار کرد و از جهت مالی شرایط را به گونه ای فراهم کرد که بتوان اماده المپیک شد . اما باید بگویم ما در دوبل صحبت های زیادی داریم . اگر چه در المپیک دوبل وجود ندارد ااما می تولانیم در مقاطع دیگر به پیروزی های خوبی دست یابیم .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار