تأیید سفر هیئت سعودی به سرزمین های اشغالی از سوی اسرائیل؛ تکذیب از سوی انور عشقی!

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفر دلال روابط عربستان و اسرائیل به سرزمین های اشغالی و دیدار وی با مسئولان این رژیم را تأیید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه رأی الیوم، وزارت خارجه اسرائیل سفر کم سابقه یک هیئت سعودی به سرزمین های اشغالی و دیدار انور عشقی، رئیس این هیئت را با مسئولان رژیم صهیونیستی در بیت المقدس تأیید کرد.

"امانوئل نحشون" سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "انور عشقی،" سرلشکر سابق نیروهای مسلح عربستان به اسرائیل سفرکرد و دیداری با "دوری گلد،" مدیرکل وزارت خارجه در هتل "ملک داوود" در بیت المقدس داشت.

وی همچنین با بیان این که این دو نفر پیشتر نیز با یکدیگر در واشینگتن دیدار داشتند، اعلام کرد آن زمان "گلد" سمت مدیر کلی وزارت خارجه اسرائیل را بر عهده نداشت.

از سوی دیگر، انور عشقی در مسیر بازگشت خود از سرزمین های اشغالی به جده در مصاحبه با روزنامه سعودی "سبق" با تکذیب اینکه سفرش به اسرائیل صورت گرفته، گفت: این سفر برای بررسی اوضاع فلسطینی های بازداشت شده و همدردی با خانواده های شهدا انجام شده است.
وی مدعی شد: من به اسرائیل سفر نکردم؛ بلکه به دعوت فلسطینی ها به رام الله رفتم. با خانواده های شهدا دیدار و با آنها همدردی کردم. همچنین در مراسم عروسی فرزند مروان برغوثی، یکی از مبارزان فلسطینی حاضر شدم.

عشقی همچنین تصریح کرد: اسرائیلی ها می گویند من به اسرائیل سفر کردم؛ چرا که آنها بیت المقدس را اسرائیلی محسوب می کنند؛ اما ما آن را متعلق به فلسطین به حساب می آوریم.ما بیت المقدس را طبق طرح صلحی که ملک عبدالله مرحوم آن را پیشنهاد داده بود، مسأله ای اسلامی و عربی به شمار می آوریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
خيلي نامرد وپست ودروغگو هستيدشمافكركرديدمردم نمي دانندانشاالله حق شهداي مظلوم فلسطين شما راحت نمي گذاردشما به منزله دشمني بااسرائيل پيش مردم نادان مقداري ارزش داشتيد كه آنهم بخاطر پايمال كردن حرمت شهدا برملا شد خداوند مرصاد است
آخرین اخبار