هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی بلیط

رئیس پلیس فتا یزد گفت: یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین است، از این رو مراقب كلاهبرداران اینترنتی در ایام تابستان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "حسین رضایی" در خصوص كلاهبرداران اینترنتی در پوشش تورهای مسافرتی هشدار و نکاتی را به شهروندان متذکر شد. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین است، از این رو مراقب كلاهبرداران اینترنتی در ایام تابستان باشید.

رضایی گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانه هموطنان به دنبال برنامه ریزی برای سفر هستند و بازار خرید و فروش بلیط و تورهای مسافرتی داغ می باشد در همین راستا شرکت های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند كه افراد سودجو نیز از طریق مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند. 

وی افزود: یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط از طریق سایت های اینترنتی تقلبی است و با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم كنند از این رو کلاهبرداران از این فرصت سو استفاده كرده و به ربایش اطلاعات افراد دست می زنند. 

سرهنگ رضایی ادامه داد: افراد برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری ها باید شخصا آدرس صفحات را در قسمت URL ( آدرس بار ) وارد و به سایت هایی مراجعه كنند که از پروتکل https برای انتقال داده ها بهره می برد. 

رئیس پلیس فتا استان گفت: یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بسته ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت از طریق تبلیغات اینترنتی است که این امر در عمل محقق نشده و صرفا برای خام کردن مشتری بوده است و در این شرایط هنگامی كه هموطنان در شهرهای مسافرتی برای دریافت خدمات مراجعه می کنند متوجه می شوند که این تبلیغات کذب بوده و دچار مشکلات عدیده ای می شوند. 

حسین رضایی اذعان داشت: این موضوع راجع به تور های خارج از کشور بسیار شدیدتر خواهد بود از همین رو به تمام افردای که قصد عزیمت به شهرهای توریستی در تعطیلات تابستان را دارند توصیه می شود تمام تورها و خدمات آن ها را از مراکزی که مجوز های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه كرده و حتما در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان اقدام کنند.

 سرهنگ رضایی افزود: مسافران باید هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل ها و مراکز خدماتی و رفاهی مراقب هکر ها و کیلاگرها نیز باشند و در مورد خرید با دستگاههای POS در ایام مسافرت توجهات لازم را داشته و هشدار های پلیس فتا را جدی بگیرند. 

رئیس پلیس فتا استان یزد در خاتمه گفت: شهروندان در مورد کارت های بانکی توجه داشته باشند حتما سامانه پیامکی حساب خود را فعال کرده و در هنگام خرید با کارت بانکی دقت داشته باشند که حتما خودشان کارت را کشیده و از صاحب مغازه بخواهند که اجازه دهند که خود مشتری رمز خود را وارد نماید و در صورت ناموفق بودن فرایند خرید در ابتدا رسید تراکنش ناموفق را دریافت و سپس با دستگاه دیگری کارت کشیده و خرید کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار