رسانه ملی پیشگام آموزش مدیریت بحران/ همكاری 14 شبكه رادیویی با ستاد مدیریت بحران

با حضور معاون سیما، معاون صدا و رئیس سازمان مدیریت بحران كشور، تفاهم‌نامه همكاری بین رسانه ملی و ستاد مدیریت بحران امضا شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،دكتر مرتضی میرباقری در این مراسم از آمادگی كامل سیمای جمهوری اسلامی ایران برای همكاری با سازمان مدیریت بحران كشور خبر داد و گفت: مدیریت بحران، مساله‌ای ملی و امنیتی است، لذا رسانه ملی وظیفه خود می‌داند كه در موضوع آگاهی‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی، حضور جدی و پررنگ در حوزه مدیریت بحران كشور داشته باشد.

معاون سیما افزود: رسانه ملی این ظرفیت و توانایی را دارد كه با ساخت انواع برنامه‌های مستند، سریال، آیتم‌های آموزشی و خبری به مقوله افزایش میزان آگاهی عمومی نسبت به حوادث طبیعی و غیرطبیعی بپردازد .
 
میرباقری تصریح كرد: چنانچه در تهران با این نوع زیرساخت‌ها، گسل‌های طبیعی، ساختمان‌سازی و تعداد كثیر جمعیت،حادثه‌ای رخ دهد، دچار خسارت‌های زیادی خواهیم شد اما تلویزیون با آموزش‌های مناسب عمومی می‌تواند بسیاری از خسارت‌های ناشی از بروز بحران‌ها را مهار كرده یا كاهش دهد.
 
همكاری 14 شبكه رادیویی باستاد مدیریت بحران
 
در ادامه نسرین آبروانی، معاون صدا به نقش خاص و توانایی رادیو برای ورود به حوزه مدیریت بحران اشاره كرد و گفت: تمام 14 شبكه رادیویی رسانه ملی با تولید اخبار و برنامه‌های آموزشی در حوزه مدیریت بحران به منظور افزایش اطلاعات و آموزش شهروندان، آماده اند تا با ستاد مدیریت بحران كشور همكاری نزدیك داشته باشند. به این تعداد، اپلیكیشن جدید رادیو قابل نصب در گوشی‌های همراه را هم باید اضافه كرد كه می‌تواند ابزار بسیار مناسبی در حوزه مدیریت بحران باشد.
 
معاون صدا افزود: امنیت مهم‌ترین مولفه در یك زندگی اجتماعی است. لذا وظیفه ذاتی رسانه در رادیو حكم می‌كند كه تمام شبكه‌های رادیویی چه از نظر آموزش، پیشگیری و حتی حین بحران بسیار فعال عمل كنند؛ بنابر این این تفاهم‌نامه، این همكاری دوجانبه را قوام بیشتری می‌بخشد. آبروانی تصریح كرد: برای ایجاد این امنیت چند نكته مهم به نظر می‌آید؛ اول این‌كه در مدیریت بحران آگاهی از وضع موجود بسیار مهم‌تر از خود بحران است.دوم حفظ آرامش در حین وقوع بحران است و سوم این‌كه در كار فرهنگی تمام سازمان‌ها و نهادها باید تعاملی متقابل برای مدیریت بحران داشته باشند.
 
معاون صدا گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بحران باید از سنین كودكی و از آموزش و پرورش آغاز و جدی گرفته شود.
 
نقش رسانه ملی در مدیریت بحران
 
رئیس سازمان مدیریت بحران نیز رسانه ملی را ابزاری مهم در ارتقای سطح آموزش و آگاهی عمومی در حوزه مدیریت بحران قلمداد كرد.
 
اسماعیل نجار افزود: هر اندازه كه میزان آگاهی مردم از حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش یابد به همان اندازه میزان خسارات و تلفات ناشی از بحران‌ها كاهش می‌یابد.
 
وی افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران باید توجه داشته باشند كه آرامش مهم‌ترین سرمایه مردم است، لذا حفظ آرامش شرط لازم در تصمیم‌گیری درست در هنگام بحران‌هاست. خبرنگاران در مواقع بروز بحران باید احتیاط بیشتری در امر خبرنویسی داشته باشند. رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح كرد: تاكنون مانورها و دوره‌های آموزشی بسیاری برای مدیران اجرایی استان ها، كاركنان نهادهای دولتی و خصوصی، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار شده است. این آموزش‌ها و مانورها در سطحی است كه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در حوزه مدیریت بحران را به تحسین واداشته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار