رستمی:

الزام آموزش های پیش از ازدواج در انتظار تایید مسئولان

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان، گفت: پیشنهاد طرح آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک الزام برای ثبت ازدواج، به قوه قضائیه ارجاع داده شده است.

ثبت ازدواج در گرو شرکت در دوره های آموزشی/اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج در انتظار ارسال لایحه دولت
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان در شصت و سومین جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان که امروز (دوشنبه) به منظور ارائه 2 طرح دستیاران جوان و طرح ملی آموزش پیش از ازدواج در سالن اجتماعات این وزارت خانه برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهاد طرح آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک الزام برای ثبت ازدواج مطرح شده که به قوه قضائیه ارجاع و منتظر رأی نهایی این ارگان هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ازدواج و مشاوره نیازمند کار بیشتری در ایران است و برخی خانواده‌ها به ضرورت آموزش پیش از ازدواج واقف‌ هستند، گفت: الزامی شدن این طرح نیازمند قانون و مصوبه دولت است که باید دولت و قوه قضائیه آن را به شکل لایحه به مجلس ارائه دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پیشنهاد اولیه از جانب وزارت ورزش و جوانان ارائه شده و کارهای اولیه نیز در حال انجام است.

رستمی با بیان اینکه در طرح ملی آموزش پیش از ازدواج جوانان، 750 هزار زوج جوانی که به طور سالیانه اقدام به ازدواج کرده و نیازمند دانش‌های قبل و پس از ازدواج هستند، شرکت می‌کنند، گفت: مهارت‌هایی در حوزه‌های مدیریتی، اقتصادی،  فرهنگی، اخلاقی و رفتاری آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح سر فصل‌ها و پروتکل‌های آموزشی پیش بینی شده و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده دفتر تعالی جوانان و خانواده بوده و صاحب نظران به عنوان مجری دوره‌های آموزشی فعالیت خواهند کرد.
 
معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مراکز مشاوره قبل از ازدواجی که دارای گواهینامه رسمی از نظام روان شناسی ایران هستند ،در این زمینه فعالیت خواهند کرد، گفت: در جلسه امروز، این طرح بررسی  و در پی جمع بندی نظرات اعضای حاضر در این جلسه، به کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده ارجاع و پس از اعمال این نظرات، طرح تکمیلی برای اعضای دولت ارسال و در صورت موافقت و جمع بندی نهایی دولت مردان به طور رسمی شروع به کار کرده و تمامی 750 هزار زوج در شرف ازدواج تحت آموزش تخصصی قبل از ازدواج قرار خواهند گرفت.

رستمی در خصوص ضرورت این آموزش‌ها بیان داشت: طبق بررسی‌های کارشناسی، آموزش پیش از ازدواج در پایداری خانواده موثر بوده و در این طرح مداخله دولت به حداقل و مشارکت زوجین و خانواده افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: به هر حال آموزش پیشگیرانه سبب می شود تا بسیاری از هزینه‌های کشور و آسیب‌های بعد از ازدواج‌های امروزه، که به غلط به وقوع پیوسته و منجر به خشونت و آسیب‌های روانی می‌شود کاهش یابد که این همان اقدام و عمل و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

* پایین ترین سطح طلاق در ایلام


معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان در خصوص اولین دستور جلسه ستاد امور جوانان که با حضور و مشارکت دستگاه‌های عضو تشکیل شده بود، گفت: وضعیت جوانان و اقدامات بخش‌های مختلف دولتی استان ایلام  پس از ارائه گزارش مروارید استاندار ایلام بررسی و مشخص شد که خوشبختانه در وضعیت فعلی با کاهش بیکاری، بهبود و ارتقاء وضعیت جوانان در این استان مواجه هستیم.

رستمی ادامه داد: استان ایلام به لحاظ آسیب اجتماعی طلاق در پایین ترین سطح بوده که این نشان دهنده افزایش پایداری ازدواج جوانان محسوب می‌شود.

وی در خصوص مشکلات جامعه جوانان ایلام بیان داشت: نبود سالن سینما و مراکز هنری و اجرایی یکی از مشکلات و مطالبه جوانان ایلام است که با اقدامات انجام شده در سطح استان مقرر شده تا چند سالن سینما و مراکز هنری به زودی افتتاح و به عنوان اقدامات موثر در حوزه جوانان پیگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار