صبحی مطرح کرد:

ضرورت اجرای آموزش های قبل از ازدواج جهت کاهش آمار طلاق در کشور

مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده گفت: آموزش های قبل از ازدواج برای کاهش آمار رو به افزایش طلاق و آسیب های اجتماعی و روانی ضرورت دارد.

لزوم و ضرورت اجرای آموزش های قبل از ازدواج/ افزایش آمار طلاق در کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر صبحی مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده در شصت و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که به منظور ارائه 2 طرح دستیاران جوان و طرح ملی آموزش پیش از ازدواج، امروز (دوشنبه) در سالن جلسات این ارگان برگزار شد، اظهار داشت : سال 95 کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده فعال و آموزش پیش از ازدواج در دستور کار قرار گرفت که به دنبال این امر، 2000 نفر تحت پوشش آموزشی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه نتیجه آموزش قابل قبول بوده است، گفت: طرح ملی آموزش های پیش از ازدواج بزرگترین و جامع ترین طرح ملی تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که ضریب موفقیت آن به همکاری دستگاه ها بستگی دارد.

مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده با بیان اینکه از سال 90، تقریباً در مقابل هر 100 ازدواج، 16 مورد آن به طلاق ختم شده، افزود: در حال حاضر آمار طلاق برای هر 100 ازدواج، به 24 زوج رسیده و در واقع نسبت آن تقریباً 4 به 1 شده که در استان های مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: آمار ثبت طلاق از سال 1370 تا 1393، متاسفانه شیبی رو به افزایش دارد که زیبنده کشور ما نیست.

مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده افزود: 14 درصد طلاق ها زیر یک سال بوده و بیش از 50 درصد آنها زیر 5 سال محقق شده است.

وی در خصوص دلایل طلاق بیان داشت: بسیاری از ازدواج ها نابه سامان بوده و علت طلاق، ازدواج ناموفق است.

مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده در خصوص مراکز آموزش قبل از ازدواج با اشاره به محدود بودن مراکز مشاوره قبل از ازدواج و تعداد54 موردی آنها برای کل سطح کشور، گفت :16 استان فاقد این مرکز بوده و تنها 15 استان دارای مرکز مشاوره قبل از ازدواج هستند.

صبحی در ادامه با تاکید بر اینکه اطلاعات 60  مرکز مشاوره قبل از ازدواج برای دریافت مجوز به سازمان نظام روان شناسی ارسال کرده ایم، افزود: فعالیت موقت حدود 200 مرکز مشاوره قبل از ازدواج تمدید و به سازمان نظام روان شناسی ارجاع شده تا پس از اخذ مجوز به ویژه در استان های فاقد این مرکز، شروع به فعالیت کنند.
 
مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده در خصوص ضرورت اجرای طرح آموزش‌های قبل از ازدواج بیان داشت: کنترل، مدیریت و کاهش نرخ طلاق در گرو اجرای این طرح است.

صبحی تاکید کرد: این طرح مبتنی بر اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی، انسجام و ایجاد وحدت رویه بین دستگاه‌های اجرایی، پرهیز از موازی کاری و اشتغال زایی در بحث تمامی روان شناسان بیکاری است که دارای پرونده فعالیت هستند.

وی درباره مقررات اجرایی شدن این طرح گفت: دستگاه‌های اجرایی همانند بانک‌ها می‌توانند ارائه وام و تسهیلات بانکی خود را منوط به گذران دوره‌های آموزشی 16 ساعته قبل از ازدواج قراردهند.

 مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده ادامه داد: علاوه بر بخش مقررات که بین دستگاهی است، تایید شدن طرح پیشنهادی آموزش قبل از ازدواج از جانب قوه قضائیه و دولت، منجر به ارائه لایحه به مجلس شده و نمایندگان مردم در مجلس دهم  را به سمت تصویب و قانونی کردن این ضرورت پیش خواهد برد، چرا که لزوم اجرایی شدن و قانونی بودن آموزش قبل از ازدواج برای کاهش طلاق و آسیب‌های اجرایی بعد از آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار