پیش‌بینی فوربز درباره احتمال اشباع مجدد بازار نفت طی ماه‌های آینده

به رغم پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بازار نفت ممکن است بار دیگر با چالش عرضه مازاد مواجه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت فوربز در مطلبی نوشت: ماه گذشته بازار اشباع شده نفت در آستانه ورود به نیمه دوم سال جاری میلادی نشانه‌هایی از ثبات را از خود بروز داد. چراکه آمریکا تولید نفت خود را پس از یک دوره طولانی کاهش داد تا زیان‌دهی تولیدکنندگان نفت شیل به دلیل عرضه مازاد نفت به بازار بار دیگر به اثبات برسد.

اما اوپک همچنان به تولید نفت خود در مقیاس قبلی ادامه می‌دهد و حتی طبق گزارش‌های غیررسمی، عربستان می‌خواهد برای مقابله با ایران در بازار نفت، تا حد امکان تولید نفت خود را افزایش دهد.

با این حال، به دلیل پیش‌بینی اوپک، آژانس بین‌المللی انرژی و سایر شرکتهای نفتی درباره احتمال افزایش تقاضای 1.2 تا 1.4 میلیون بشکه‌ای نفت در روز تا انتهای سال جاری، بازار نفت در حال حاضر شرایط تقریباً باثباتی را تجربه می‌کند. 

اما به رغم این پیش‌بینی‌ها، نمی‌توان به افزایش واقعی تقاضا در بازار نفت چندان امیدوار بود. در حال حاضر، طبق گزارشها، چین، ژاپن و کره جنوبی به عنوان مصرف‌کنندگان بزرگ نفت، به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، واردات خود را کاهش داده‌اند. 

حتی درباره ادامه واردات نفتی هند در سطح کنونی نیز تردیدهای جدی وجود دارد؛ هرچند درصورت ادامه روند کنونی نیز هند به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین تقاضای نفت را به دوش بکشد.

علاوه بر این، با پایان یافتن فصل تابستان، به دلیل کاهش میزان مسافرت، به طور طبیعی تقاضا برای فرآورده‌های نفتی پرمصرفی مانند بنزین و گازوئیل کاهش می‌یابد و همین مسئله ممکن است در کنار سایر عوامل، بار دیگر بازار نفت را پیش از ورود به سال 2017 به دلیل غلبه عرضه بر تقاضا با مشکل مواجه کند. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار