تاسیس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در جهاد دانشگاهی

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی از تاسیس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در جهاد دانشگاهی خبر داد.

محمد رضا پور عابدی رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر 405 میلیون دانشجو در کشور داریم که پس از 10 سال کار کردن در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان، به توسعه کمی علمی دست یافته‌ایم ولی متاسفانه نتوانسته‌ایم به سمت تجاری‌سازی حرکت کنیم.

وی با اشاره به ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور گفت: ساماندهی هدایت شغلی و توانمندسازی دانش‌آموختگان در حوزه‌های مختلف و ارتقای فرهنگ کارآفرینی، تقویت روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری با تاکید بر جامعه دانشگاهی کشور، ماموریت‌هایی هستند که جهاد دانشگاهی در پی انجام آنها است.

وی افزود: طی دوسال اخیر تغییر ماموریت سازمان اشتغال‌زایی دانش‌آموختگان را در دستور کار قرار دادیم در همین راستا معاونت تجاری‌سازی و امور پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را در جهاد دانشگاهی تاسیس کردیم.

پورعابدی با تاکید مجدد بر اینکه اشتغال دانش‌آموختگان محور اصلی فعالیت‌های ما است، گفت: عدم توسعه نظام آموزش عالی بر اساس نیاز های واقعی جامعه، افزایش بی‌رویه ظرفیت دانشگاه‌ها، توسعه ناموزون آموزشی و همچنین نابسامانی و کمبود اساسی در شاخص‌های مهم و اصلی آموزش عالی از جمله عواملی هستند که منجر به عدم به کارگیری دانش‌آموختگان در فضاهای کسب و کار شده‌اند.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در ادامه به مساله عدم توازن آموزش عالی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه 85 درصد ظرفیت دانشجویی کشور در 15 رشته خلاصه شده و از سوی دیگر 15 درصد بعدی شامل 4 هزار رشته می‌شود که این موضوع عدم توازن در نظام آموزشی کشور را نشان می‌دهد.

وی افزود: 150 مرکز رشد در کشور داریم که تنها 6 مرکز در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کنند، این در حالی است که 45 درصد دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار