آذر در مراسم تودیع و معارفه ریاست دیوان محاسبات:

ماموریت دیوان محاسبات صیانت از بیت المال است

رئیس دیوان محاسبات گفت: ماموریت دیوان محاسبات، صیانت از بیت‌المال و نظارت مستمر و پاسداری از بیت‌المال است.

ماموریت دیوان محاسبات صیانت از بیت المال استبه گزارش خبرنگارمجلسگروهسیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جلسه معارفه خود ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات رحیمی رئیس سابق دیوان، رئیس مجلس و نمایندگان مجلس گفت: بنده برنامه‌ای را برای دیوان محاسبات تدوین کردم که بر اساس بیست بند نوشته شده است.

آذر تصریح کرد: ماموریت دیوان محاسبات، صیانت از بیت‌المال و نظارت مستمر و پاسداری از بیت‌المال است.

وی ادامه داد: بیت‌المال تنها تجهیزات و دارایی‌های فیزیکی نیست بلکه بخشی از آن نیروی انسانی است.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم یک دیوان کارآمد با قوه نظارت کارآمد داشته باشیم، باید سه اصل را مد نظر قرار دهیم گفت: قانون، دستگاه و نظامات کارآمد نظارتی موثر و کارآمد را باید مورد توجه قرار دهیم.

آذر ادامه داد: ما در کشور قوانین ارزشمندی داریم اما اکثر قوانین ما ناظر به نظارت بعد از خرج است، مانند گزارش تفریغ بودجه که بعد از خرج بودجه ما این بررسی را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: باید در حین عمل، نظارت پیش‌بینانه و هدایت‌گرانه بر روی مدیران انجام شود البته اگر در جایی تخلفاتی محرز شد باید با آن برخورد کرد.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری همیشه در حضور نمایندگان مجلس بویژه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه جدی گرفتن دیوان محاسبات بود و باید اعلام کنم که دیوان محاسبات با کمال دقت، شجاعت و اقتدار نظارت خواهد کرد.

آذر با اشاره به اینکه دیوان محاسبات یک دستگاه نظارتی حرفه‌ای است، گفت: راهنمای حرکت دیوان محاسبات قانون است و این امر هم مستلزم داشتن نیروهای حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات کارکنان نجیب و متخصصی دارد و ما تنها تا اندازه‌ای در نظامات مشکل داریم.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با تاکید بر اینکه اقتدار دیوان محاسبات یعنی داشتن استقلال در کار و بی‌طرف یحرفه‌ای، افزود: مدیران درستکار و سالم که اکثریت کارگزاران نظام را تشکیل می‌دهند، نباید مورد سوء نیت قرار بگیرند زیرا آنها احساس ناامنی کرده و چابکی خود را از دست می‌دهند.

آذر با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دستگاه‌هایی که از بیت‌المال استفاده می‌کنند باید با هم چفت باشند، گفت: بنده از کسانی که دیوان محاسبات را تا بدین جا هدایت کرده‌اند از جمله شهدا، رزمندگان و کارمندان و مدیران قبلی قدردانی می‌کنم و وظیفه خود می‌دانم که از گذشتگان دیوان محاسبات پاسداری کنم.

وی بیان داشت: مدیران گذشته دیوان محاسبات که خوش نام بوده‌اند مسلما نظریاتی دارند که بنده بر اساس همان عملکرد، خود کمیته‌ای را تشکیل داده و از این مدیران برای دریافت مشاوره استفاده خواهم کرد.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: مبنای کار ما حرفه‌گرایی، رعایت عدالت در عین اقتدار و قانون راهنمای اقدام عمل ما است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار