هیأت‌های بازرگانی مالزیایی در اندیشه سفر به ایران

رئیس اتاق بازرگانی مالزی درخواست کرد دولت این کشور برای برقراری روابط تجاری با ایران در سطحی بالاتر بکوشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "مالزین دایجست"، اتاق ملی بازرگانی و صنایع مالزی از دولت این کشور خواسته است یک هیات از مقامات بلندپایه را برای گشودن راهی به منظور حضور کسب‌و‌کارهای مالزیایی در ایران، به این کشور اعزام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مالزی گفت: "نگرانی‌ها درباره ریسک همکاری بانک‌های ایرانی و مالزیایی باید از بین برود. قرارداد پرداخت دوطرفه که در گذشته به امضای طرفین رسیده است باید به مرحله اجرا در آید."

رئیس این نهاد در حالیکه از تلاش های دولت تقدیر کرد، اظهار داشت دولت مالزی می‌تواند اقدامات خود برای برقراری روابط تجاری مستحکم‌تر با ایران را افزایش دهد. وی اضافه کرد: "از این رو، دیدار مقامات بلندپایه مالزی با مقامات ایران، به ما کمک خواهد کرد در تسریع این فرآیند موفق‌تر باشیم."

بر اساس گزارش‌ها، ایران رشد اقتصادی با ثباتی با نرخ 6 درصد دارد. همچنین، بانک جهانی پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی ایران در سال 2017 به 7 درصد برسد.

وی در ادامه افزود: "در پی لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، کشورهای مختلفی هیات‌های اقتصادی خود را به ایران فرستاده اند و به دنبال فرصت‌های اقتصادی در این کشور هستند."

وی ظرفیت‌های صنعت انرژی ایران را یادآورد شد و گفت: "حتی پیش از لغو تحریم‌ها، هیات های اقتصادی از جانب کشورهایی مانند روسیه، چین، کره جنوبی، ویتنام و پاکستان به ایران سفر کرده اند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار