ولایتی در دیدار با مسئول شورای عالی امنیت ملی پاکستان:

ظرفیت‌های مشترک فراوانی میان ایران و پاکستان وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ظرفیت‌های مشترک فراوانی میان ایران و پاکستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "علی‌اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در دیدار با "ناصر جنجوعا" مسئول شورای امنیت ملی پاکستان گفت: امروز، یافتن دو کشور همسایه و برادر چون ایران و پاکستان با فرهنگ و تاریخ مشترک، دشوار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تأکید بر اینکه مرزهای رسمی دو کشور نمی‌توانند جداکننده دو برادر از یکدیگر باشند، اظهار داشت: ظرفیت‌های فراوانی میان کشور ما و پاکستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بنده به مدت شانزده سال وزیر خارجه بودم و بارها و بارها به پاکستان سفر کرده‌ام، تصریح کرد: ما باید به دنبال فرصت‌های بیشتر برای تقویت روابط دو کشور باشیم.

همچنین در ادامه این نشست، "ناصر جنجوعا" مشاور امنیت ملی پاکستان، با بیان اینکه بنده همواره آرزوی سفر به ایران و ادای احترام به بزرگان آن را داشتم، خطاب به ولایتی گفت: شما یکی از این بزرگان هستید که در زمانی طولانی، عهده‌دار مناصب بسیار حساس بوده‌اید.

مشاور امنیت ملی پاکستان تأکید کرد: رهبران و بزرگانی مانند جنابعالی برای کشورها بسیار ارزشمند هستند که رهبر معظم ایران و رئیس جمهورتان، از جمله این افراد هستند.

وی با تأکید بر اینکه بنده با شما موافقم که یافتن دو کشور، با چنین مشترکاتی بسیار دشوار است، اظهار داشت: روح حاکم بر روابط دو کشور، روح دوستی و برادری است.

جنجوعا با بیان اینکه همه ما با دشواری‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده‌ایم، تصریح کرد: حوادث مختلفی در جهان اسلامی وجود دارد که نیازمند اراده مشترک برای حل و فصل آن‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان برای حل مشکلات جهان اسلام می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: علی ، اکبر ، ولایتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار