دیدار اعضای انجمن علمی مديريت تكنولوژی دانشگاه آزاد با علی اکبر صالحی

اعضای انجمن علمی مديريت تكنولوژی دانشگاه آزاد، با علی اکبر صالحی، دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز، اعضای انجمن علمي مديريت تكنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی با "علی اکبر صالحی" رییس سازمان انرژِی اتمی کشورمان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای جلسه، سعيد طيبی رئيس مجمع عمومی و دبير انجمن، سوابق تأسيس و فعاليت‌های شش ساله انجمن علمی مديريت تكنولوژی دانشگاه آزاد را بيان و به توضيح پروژه‌های انجام شده با نيروهای مسلح و بخش‌هايی از صنعت کشور پرداخت.

طيبي به شرح پتانسيل‌های انجمن علمی مديريت تكنولوژی دانشگاه آزاد بسنده نكرد و اهميت رشته مديريت تكنولوژی را در سه گرايش تحقيق و توسعه، نوآوری و انتقال فناوری، به تفكيك كاربردشان توضيح داد.

وی مهندسی معكوس را به عنوان يكی از روش‌های انتقال فناوری نام برد و تأكيد كرد كه اين مهم، نياز هميشگی كشور است.

در ادامه، بهزاد پژومندراد؛ معاون آموزش انجمن، با اشاره به ضرورت تقویت پروسه انتقال تكنولوژی در كشور، در خصوص اهمیت یادگیری فناورانه بعنوان یكی از اركان اصلی این پروسه و رویكرد آموزشی انجمن صحبت و برنامه‌های معاونت آموزش انجمن را تشریح كرد. برگزاری كارگاه‌های آموزشی برای مدیران و كارشناسان جهت آشنایی با ملزومات منحنی تجربه و تحلیل آن به عنوان یك ابزار كاربردی برای سازمان و افزایش قابلیت‌های تكنولوژیك مورد تأكید وی بود.

پژومندراد درباره اهمیت طراحی و ارایه آموزش‌های بین رشته‌ای برای تقویت ابعاد تكنولوژیك سازمان و حركت به سوی كسب و نهادینه‌سازی دانش فنی و ایجاد بستر نوآوری كه پیوستاری از فعالیت‌های تخصصی نظیر مهندسی معكوس تا امور عمومی مانند ابعاد حقوقی فعالیت‌ها و قراردادها را دربرمی‌گیرد، توضیحاتی ارایه كرد.

در ادامه، صالحی رییس سازمان انرِژی اتمی، ضمن خوش‌آمدگوی خطاب به اعضای انجمن علمی مديريت تكنولوژی دانشگاه آزاد گفتند: خوشحاليم كه امروز جوانان غيور، خوش فكر، مبتكر و آينده‌نگر در كشور هستند.

وی افزود: با حضور شما به ما بهجت دست می‌دهد و باعث می‌شود ديكر نگران آينده نباشيم و با يك اميد و طمأنينه به باقی زندگی ادامه می‌دهيم.

صالحی پس از شنيدن صحبت‌های علمی دانشجويان، گفت: آينده كشور به دست جوانانی است كه هم مومند و هم در بستر اسلام، به سمت كمالاتی حركت می‌كنند كه هر انسانی به دنبال آن است.

رییس سازمان انرژی اتمی، با مقايسه كويت و ايران گفت: كويت با دو ميليون جمعيت، دو و نيم ميليون بشگه نفت صادر می‌كند و ايران با هشتاد ميليون جمعيت، چند سال با يك ميليون بشگه نفت خودش را اداره كرد كه اين نشان‌دهنده وجود پتانسيل‌هاي مهمی در كشور است.

صالحی افزود: ما بايد از روش فكر كردن و برنامه‌ريزی استفاده كنيم و روش آزمون و خطا اشتباه است. ما بايد دنبال ابتكارها بگردیم.

وی همچنین تصریح کرد: برجام، سازمان انرژی هسته‌ای را روی ريل برنامه‌ريزی قرار داد و در فضای پسابرجام، تجاری‌سازی در سازمان، معنا پيدا كرده است.

گفتنی است در پايان این جلسه، دبير انجمن از صالحی خواست كه به تدريس در دانشگاه آزاد ادامه دهد و تجربياتش در زمينه انتقال فناوری و مديريت تكنولوژی را مكتوب كند و در اختيار جامعه قرار دهد.

صالحی نیز در پاسخ به این درخواست گفت: در حال تدوين كتابی تحت عنوان فن مذاكره و در ارتباط با موضوع ديپلماسپی علمی و فناوری هستم كه تا آخر سال رونمايی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار