تشدید تدابیر امنیتی در مونیخ/ ممنوعیت حمل کوله پشتی

شهردار شهر مونیخ از تصمیماتی برای تشدید اقدامات امنیتی در آستانه جشن اکتبر در این شهر از جمله ممنوعیت حمل کوله پشتی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، به دنبال کشتار خونین مونیخ در جمعه شب گذشته در  مرکز خرید المپیا،  "دیتر رایتر"، شهردار شهر مونیخ اعلام کرد اقدامات امنیتی در آستانه جشن اکتبر در این شهر تشدید می شود.

وی در این باره گفت: من بر این عقیده ام که ما می توانیم اقداماتی از جمله کنترل کیف ها و کوله پشتی ها را تشدید کنیم. شاید البته باید درباره ممنوعیت حمل کوله پشتی فکر کنیم. من اعتقاد دارم که مردم برای این اقدامات درک دارند.

لازم به ذکر است هم در کشتار جمعه شب مونیخ و هم در انفجار شب گذشته در شهر انسباخ ایالت بایرن، عامل حمله یک کوله پشتی به همراه داشته است. در کوله پشتی ضارب مونیخ صدها گلوله و در کوله پشتی عامل انفجار انسباخ هم چندین دستگاه انفجاری وجود داشته است.

از طرف دیگر وزیر کشور ایالت نوردراین- وست فالن آلمان اجرای هیچ گونه قانون جدید در آلمان را ضروری نمی داند و معتقد است که این گونه حملات به ندرت قابل جلوگیری است.

دولت آلمان همچنین اخیرا تشدید قوانین حمل سلاح را در واکنش به کشتار مونیخ مد نظر قرار داده است.

زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان در اظهاراتی تاکید کرد کنترل سلاح یک نکته مهم است. ما باید همچنان همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا دسترسی به سلاح های مرگبار را محدود کرده و کنترل سختگیرانه و شدیدتری در این راستا داشته باشیم. یک فرد 18 ساله ضعیف و یا البته بیمار روانی نباید به سلاح گرم دسترسی داشته باشد.

عامل حمله تروریستی مونیخ که گفته می شود بیمار روانی و تحت درمان بوده برای این اقدام تروریستی از یک تپانچه گلاک 9 میلیمتری استفاده کرده و بر اساس تحقیقات درباره شماره سریال سلاح، به صورت غیرقانونی آن را در اختیار داشته است.

وزیر کشور ایالت بایرن نیز در واکنش به حمله تروریستی مونیخ درخواست کرده است که پلیس آلمان در شرایط ترور این اجازه را داشته باشد که از ارتش کمک بگیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار