هشدار متخصصان فناوری نسبت به پایان عصر رایانه ها

متخصصان رایانه می گویند تا سال 2040 مصرف برق رایانه از تولید برق جهانی پیشی خواهد گرفت.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سان، انسان امروزی برای انجام همه کارهای خود از سفارش غذا تا یافتن زوج، به رایانه خود وابسته است.

اما کارشناسان هشدار می دهند این اختراع شگفت انگیز، ممکن است نتواند از قدرت برق استفاده کند و رایانه ها بدون استفاده بمانند.

یک سازمان پیشرو فناوری به نام انجمن صنایع نیمه رسانا، طی مطالعه ای ادعا کرده است که جامعه رایانه-زده انسانی، تا سال 2040 با کمبود برق روبه رو خواهد شد.

انجمن صنایع نیمه رسانا افزود: «تا سال 2040 و هنگامی که انرژی مورد نیاز رایانه ها از تولید برآوردی جهانی برق بیشتر شود، شاید کار با رایانه ها دیگر ممکن نباشد.»

این انجمن هر سال تشکیل می شود تا در خصوص کوچک تر کردن اندازه قطعات الکترونیکی موسوم به ترانزیستور، که توزیع کننده برق در مدار رایانه ای هستند، بحث و بررسی کند.

حالا این انجمن، ابراز نگرانی کرده که ترانزیستورها احتمالا کوچکتر نخواهند شد و این یعنی پایان عصر سرعت گرفتن رایانه ها با کوچک تر شدن اندازه ترانزیستورها.

این یعنی موسسات فناوری، باید به روش های جدید قدرتمندتر کردن رایانه ها و پیش رفتن با تقاضا بیاندیشند.

این انجمن خاطرنشان کرد «خودروهای بدون راننده و داروهای شخصی سازی شده(داروهایی که دز و نوع و ترکیب آن مختص هر فرد است و فرد دیگری نمی تواند از آن استفاده کند) و بی نهایت کاربردهای دیگر سیستم های هوشمند، در چشم انداز تفکر انسانی دیده می شود.»

سال 2040 برای جهان فناوری، مفهوم خاصی خواهد داشت زیرا برخی معتقدند هوش مصنوعی آن قدر قوی خواهد شد که به پای انسان ها برسد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار